Інтегративний підхід у навчанні хореографії: КРОКУЄМО В НОГУ З ЧАСОМ!

На минулому тижні (12–13 жовтня 2021 р.) відбувся ІІІ Обласний семінар-практикум «Діалог актуальних дискурсів хореографічної освіти: теорія, методика, практика», організований Бердянським державним педагогічним  університетом у співпраці з Центром дитячо-юнацької творчості відділу освіти м. Бердянськ. Мета семінару – надати інформаційну та методичну підтримку педагогам-хореографам Запорізької області, які працюють в закладах позашкільної та загальної середньої освіти, ознайомити з новітніми технологіями хореографічного навчання через презентацію практично-орієнтованих форм роботи зі здобувачами вищої освіти спеціальності «Хореографія» БДПУ та авторських методик навчання хореографії в народному ансамблі естрадного танцю «МарЛен» ЦДЮТ.

Семінар відбувся на основі наказу Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (№ 02.2-16/1107 від 13.09.2021 р.) із збереженням усіх карантинних умов і наявністю у організаторів та учасників семінару сертифікатів про вакцинацію.

Статус семінару вийшов за рамки обласного, бо до Бердянська завітали більше 30 осіб з різних міст України: Дніпра, Запоріжжя, Мелітополя, Бердянська, Гуляйпілля, Полог, Маріуполя, селищ Чернігівки, Осипенко, Степногірська, Добропілля Донецької та Запорізької областей. Дванадцять учасників заходу мають стаж роботи до 10 років, п’ять з них навчають хореографії 20 років, одинадцять зі стажем до 30 років та дві особи працюють керівниками колективів більше 30 років!

Організатори створили сприятливу атмосферу до конструктивної комунікації спікерів та учасників задля розгляду важливих питань, спрямованих на  підвищення якості навчання хореографії в різних закладах освіти.

  1. Актуалізація теми інтеграції навчання хореографії в сучасному освітньому просторі.
  2. Презентація бінарних форм навчання хореографії від учасників ансамблю «МарЛен» (танець+англійська мова, танець+фітнес, танець+вокалізація та гра на музичному інструменті).
  3. Наголос на регіональному аспекті через упровадження в зміст занять народно-сценічним танцем елементів бойового гопаку та ознайомленням з танцювальною культурою спільнот Північного Приазов’я (болгарський танець);
  4. Висвітлення та розкриття актуальних тем, спрямованих на підвищення професійної майстерності керівника хореографічного колективу: змішане навчання хореографії,  тайм-менеджмент здобувача освіти,   компетентнісний підхід до навчання хореографії, ораторське мистецтво хореографа, безпечне середовище (попередження травматизму, перинна домедична допомога), робота з батьками.
  5. Профорієнтаційна робота через спілкування зі студентами (круглий стіл) і показ окремих форм роботи з майбутніми фахівцями-хореографами.
  6. Удосконалення змісту професійної підготовки майбутніх хореографів через обговорення ОПП «Хореографія», «Середня освіта (Хореографія). Фітнес» за допомогою дискусії та анкетування.

Вітали учасників семінару перша проректорка БДПУ Ольга Гуренко, декан факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв Людмила Коваль, директор ЦДЮТ Олег Балабан, завідувачка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Олена Мартиненко.

У рамках семінару відбулися панельні дискусії, майстер-класи, доповіді-презентації, тренінгові і практичні заняття. Тренерами та модераторами семінару виступили викладачі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін: Олена Мартиненко, Юлія Тараненко, Руслан Павленко, Наталя Кривунь, Олена Ємельянова, концертмейстер Ольга Смолка, хореограф з Республіки Болгарія Валентин Василєв та працівники Центру дитячої та юнацької творчості: методист Марина Масютіна, психолог Тетяна Кулікова, медична сестра Світлана Либань.

Лейтмотивом семінару було розкриття новітніх форм роботи хореографа, які засновуються на принципі інтеграції та застосуванні бінарних занять хореографії. Адже освітні перетворення вимагають підготовки високопрофесійних та конкурентоспроможних фахівців, здатних працювати по-новому. Саме такий досвід підготовки здобувачів вищої освіти зі спеціальностей 024 Хореографія та 014 Середня освіта (Хореографія) презентували під час семінару викладачі кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Бердянського державного педагогічного університету.

Підведення підсумків та результати анкетування показали, що учасники відзначили високий рівень проведення семінару, надали рекомендацій щодо удосконалення ОПП, за якими навчаються майбутні хореографи в БДПУ, окреслили найбільш цікаві теми і рекомендували питання для висвітлення на наступному семінарі.

Організатори семінару дякують усім учасникам за підтримку і активність, за те, що впродовж трьох років є надійними партнерами та однодумцями, за спільну працю над якістю хореографічної освіти в різних закладах освіти.

Олена МАРТИНЕНКО,

завідувачка кафедри теорії та

методики навчання мистецьких дисциплін


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print