Коли теорія літератури стає творчою практикою

Курс теорії літератури є важливою складовою освітніх програм філологів-бакалаврів. Він підсумовує та систематизує усе вивчене на літературознавчих дисциплінах, дає змогу пов’язати теоретичні поняття із конкретними прикладами із вітчизняної та зарубіжної художньої літератури, підготуватися до викладання елементів теорії літератури на шкільних уроках.

Студенти 4 курсу факультету філології та соціальних комунікацій під час вивчення теорії літератури знайомляться із першоджерелами – творами Аристотеля, Горація, Буало, Лессінга, які присвячені філософським та естетичним засадам мистецтва слова. Багато мислителів дають свої поради письменникам або висувають вимоги до літературної творчості.

На практичному занятті, присвяченому ранньому етапу розвитку теорії літератури, у жовтні 2020 року, студенти групи 4АМЛ виконували навчальний проєкт – «Поетичне мистецтво». Вони мали, прочитавши твори філософів, естетиків і критиків, дати власні поради сучасним авторам, поміркувати, що залишилося актуальним із часів Аристотеля, а що пішло в минуле, які вимоги висуває до поетів і прозаїків теперішній книжковий ринок.

Студенти чудово впоралися із завданням і продемонстрували творчі здібності. Проєкти Тетяни Гагари, Олени Ільчук, Марії Іванової, Катерини Усольцевої, Яни Коваленко, Дар’ї Кондратьєвої, Валерії Китаєвої та інших були оформлені як поетичні твори, есеї, буклети або ментальні карти. На занятті викладачка – професорка Софія Філоненко – влаштувала дискусію за результатами виконання проектів. Учасники обмінялися власними ідеями стосовно ролі сучасного письменника в суспільстві, мистецької свободи, потреби літературної освіти і природного обдарування. Такі завдання сприяють розвиткові критичного мислення студентів, систематизації їхніх знань, зв’язкам теоретичних відомостей та творчої практики.

Текст і фото – кафедра української та зарубіжної літератури і порівняльного літературознавства БДПУ


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print