Сьогодні штучний інтелект розвивається настільки стрімко, що в деяких галузях навіть може конкурувати з живим творчим розумом людини. Перед усіма науковцями, освітянами постали питання вибору: будувати освітній процес відповідно до нових реалій і використовувати нові, ще не до кінця вивчені напрацювання, чи взагалі не звертати на них увагу і йти старими протореними шляхами.
15 березня за ініціативи наукового відділу БДПУ, Ради молодих учених БДПУ та Центру викладацької майстерності «Ars Docendi» БДПУ було організовано та проведено вебінар «Pro ChatGPT і не тільки. Використання ШІ в науці та освіті» (спікери – Яна Сичікова, Наталя Цибуляк, Анастасія Попова; модератор – Ганна Лопатіна; дизайн та технічне забезпечення – Сергій Ковачов).
Зміст стріму насамперед було спрямовано на ознайомлення слухачів із певними інструментами ШІ для підвищення наукової та викладацької ефективності.
Із одного боку ми продемонстрували сфери застосування ChatGPT, який допомагає написати проєкт, заявку на грант, перекладає текст англійською, виправляє помилки; а також можливості інтеграції асистента GPT в Google Docs. Розповіли про різні інструменти, які допомагають вченим і студентам підвищувати ефективність своєї роботи і показали, як вони працюють. Зокрема про Perplexity AI, який генерує відповідь на ваш науковий запит та дає релевантні посилання; Elicit, який аналізує дані наукової літератури з вашої тематики та допомагає робити огляд літератури; Writefull, який перевіряє граматику, стиль та правильність використання термінів у науковому тексті, а також генерує заголовок статті та надає поради, як писати статтю покроково; Semantic Scholar, який використовує машинне навчання для аналізу та розуміння великих обсягів наукової літератури, добирає джерела та оформлює їх за вимогами журналу; Fireflies та D-ID, які за Вас сходять на зустріч і навіть виступлять публічно, якщо ви дуже зайняті або не любите цього робити.
З іншого боку – разом міркували про те, як може змінити освіту і науку бурхливий розвиток штучного інтелекту, про етику, загрози, розумне використання ШІ й те, як реагувати на сміливі виклики часу.
Але чи на часі обирати правильну сторону? Точно знаємо, що на часі бути обізнаними щодо можливостей ШІ.
Жваве обговорення теми в стрімі та чаті, велика кількість захопливих позитивних відгуків про вебінар від учасників з усієї країни, запити на необхідність проведення таких заходів – надихають й надалі тримати науковий та освітній фронт разом!
За матеріалами наукового відділу
Бердянського державного педагогічного університету