Ментальні карти – це вам не жарти…

Минулої п’ятниці, 23-го травня ц. р., в конференц-залі університету відбулося чергове засідання семінару педагогічної майстерності для молодих викладачів
"Цілісний науково-педагогічний процес у вищій школі",
останнє в цьому навчальному році засідання, що мало назву
"Інформаційно-комунікаційні методи викладання у вищій школі"
(див. світлини).

Відкриваючи засідання, голова методичної ради університету, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики викладання фізико-математичних дисциплін та інформаційних технологій у навчанні Наталя Сосницька зазначила, що інформатизація освіти спрямована на формування і розвиток інтелектуального потенціалу нації, удосконалення форм і змісту навчального процесу, впровадження комп'ютерних методів навчання. Вона підкреслила, що інформаційно-комунікаційні методи пов'язані із збиранням, нагромадженням, продукуванням, обробкою, зберіганням, передаванням і використанням інформації.

Продовжуючи думку колеги, голова методичного семінару доктор педагогічних наук Ірина Глазкова зазначила, що нинішня освітня практика породжує суперечливе розмаїття методів навчання, проте методично неправильно, а практично неможливо взяти їх усі на озброєння. І нині зберігає актуальність думка, висловлена К. Ушинським про те, що передавати готові поради, незалежні від умов виховання і навчання, неможливо, оскільки передається ідея, виведена з досвіду, а не сам досвід. Тому метою семінару є не навчити складати ментальні карти, оскільки це довготривалий і складний процес, а ознайомити із їх суттю, дати корисні посилання, продемонструвати переваги…

Ірина Яківна наголосила, що вже стало гарною традицією семінару на останньому засіданні до слова запрошувати молодих викладачів. Цього разу доповідачем був старший викладач кафедри інформатики і комп’ютерної інженерії Олексій Генов-Стешенко, випускник фізико-математичного факультету, який володіє сучасними інформаційно-комунікаційними методами, має власні здобутки і готовий ними поділитися.

Його виступ був присвячений практиці використання ментальних карт для ефективної роботи з інформацією. Вже на початку свого виступу Олексій вказав, що сьогодні наше життя переповнене інформацією, необхідною нам для роботи, навчання, хобі, організації побуту тощо. Запам'ятати величезний обсяг відомостей практично нереально, саме тому ми заводимо собі різні блокнотики-щоденники, щоб хоч якимось чином впорядкувати дані. Проте мало хто знає, що для складання планів та впорядкування уявного хаосу набагато ефективніше використовувати метод ментальних карт.

До початку семінару його учасники мали змогу познайомитися з виставкою літератури (навчальні посібники, підручники, монографії, збірники наукових праць, наукові періодичні видання), яку підготували працівники бібліотеки університету разом із завідувачем Світланою Білокінь (див. світлини).

Незабаром відбудеться урочисте засідання методичної ради університету, де всім молодим викладачам буде вручено сертифікати, що засвідчують участь у роботі семінару і одержання позитивних оцінок з курсу "Цілісний науково-педагогічний процес у вищій школі".

Ірина Глазкова,
голова методичного семінару
доктор педагогічних наук, професор

Світлини Олександра Лазукіна


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print