На шляху до великої мети…

У межах проведення дисертаційного дослідження старшим викладачем кафедри прикладної психології та логопедії БДПУ Аліною Синицею під керівництвом професора, доктора педагогічних наук Світлани Юріївни Коноплястої здійснюється міжгалузеве дослідження з теми «Логопедичний супровід дитини раннього віку з церебральним паралічем».

Логопедичний супровід дитини раннього віку з церебральним паралічем дослідники визначають, як безперервний цілеспрямований міжгалузевий супровід дитини раннього віку та її батьків, створення логопедизованого безбар’єрного простору для неї.

Однією із важливих умов для впровадження логопедичного супроводу в освітньо-реабілітаційний процес є підготовка фахівців цього напряму роботи. Для вирішення окресленого питання доктором педагогічних наук, професором С.Ю.Коноплястою було введено у підготовку фахівців логопедів другого магістерського рівня 016 Спеціальна освіта освітній компонент «Логопедичний супровід осіб з ТПМ» на базі УДУ ім. М.Драгоманова. Старша викладачка А. Синиця так само ініціювала введення в освітній компонент «Методика роботи з дітьми з порушеннями опорно-рухових функцій» теми «Логопедичний супровід дітей раннього віку з ЦП» (підготовка здобувачів першого бакалаврського рівня 016 Спеціальна освіта ОПП «Логопедія. Спеціальна психологія»).

Для реалізації формуючого експерименту на базі кафедри прикладної психології та логопедії БДПУ протягом навчального року було проведено зустрічі із фахівцями (логопедами, психологами, медичними працівниками установ КУ ІРЦ Запорізької міської ради, КУ ІРЦ Бердянської міської ради, Буковинський центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Особлива дитина», КУІРЦ Мар’їнська МВЦА та ін.), що співпрацюють з дітьми раннього віку з ЦП. Під час зустрічей фахівці ознайомилися з сучасним напрямом роботи з цією категорією дітей та отримали базові знання та вміння, необхідні для впровадження логопедичного супроводу дітей раннього віку з ЦП на місцях своєї роботи. Крім того, було організовано школу для батьків «LogoАбетка», на базі якої учасників ознайомили з основними особливостями розвитку дітей з ЦП та механізмами організації логопедизованого безбар’єрного простору для дитини раннього віку з ЦП.

Логопедичний супровід дитини раннього віку є необхідним сучасним напрямом у роботі з дітьми раннього з ЦП, який забезпечить максимально легку інтеграцію дітей у сучасний освітній простір. Це лише певні елементи проведеного нами міжгалузевого дослідження, стежте за новинами далі буде більше.

Дякуємо ЗСУ за можливість підтримувати освітянський фронт та будувати найкраще сьогодення та майбутнє наших дітей.

За матеріалами наукового дослідження
кафедри прикладної психології та логопедії БДПУ
кафедри логопсихології та логопедії УДУ ім. М. Драгоманова


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print