Науковий візит на батьківщину Ярослава Мудрого

Після старту спільного європейського Темпус-проекту «Підготовка педагогів і освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами й організаціями» пройшло всього півроку, але його виконавці з Бердянського державного педагогічного університету вже взяли участь у низці важливих заходів щодо його реалізації. Значною подією для проектантів стала участь у Міжнародній конференції «Мережева взаємодія університетів з соціальними партнерами в галузі інклюзивної освіти: міжнародний і регіональний аспект», яка проходила з 19 по 22 травня 2014 року в межах Тижня міжнародної співпраці в Новгородському державному університеті імені Ярослава Мудрого (м. Великий Новгород, Росія). У роботі конференції взяли активну участь ми – координатор проекту в БДПУ, доцент Ольга Гуренко та директор Компетентнісного центру інклюзивної освіти БДПУ, професор Вікторія Загороднова.

Серед учасників конференції були присутніми понад 80 представників з десяти країн світу: Німеччини, Польщі, Данії, Турції, Республіки Білорусь, України, США, Італії, Фінляндії й Росії. На пленарному засіданні учасників конференції вітали проректор НовДУ з міжнародної діяльності Михайло Певзнер, ректор НовДУ Віктор Вебер, заступник губернатора області Олександр Смирнов, заступник мера В.Новгорода Антон Земляк, голова Думи В.Новгорода Володимир Тимофєєв, директор Інформаційного центру Німецької служби академічних обмінів у С-Петербурзі Міхаель Кляйнеберг, проректор з міжнародних зв’язків Апалачського університету (США) Джессі Лутабінгва. Зокрема, Михайло Певзнер зазначив, що, незважаючи на складну міжнародну ситуацію у світі, зібралися всі учасники проекту і це дуже важливо для Новгородського університету. «Це дань глибокої поваги університету й ознака того, що в наш складний час академічна спільнота не виявилась розколотою…», – зазначив він.

Нікого не залишили байдужими виступи доповідачів, які розкрили особливості різновекторної роботи вишів щодо запровадження інклюзивної освіти в різних типах навчальних закладів. Так, професор педагогіки, радник президента Фондового університету м. Хільдесхайм (Німеччина) Ольга Грауман доповіла про мережеву взаємодію в територіальному освітньому співтоваристві (інклюзивний контекст), професор Ніна Литвинова ознайомила учасників конференції з особливостями розвитку освітнього потенціалу дорослих упродовж всього життя. Про італійський досвід запровадження інклюзії в освіту доповіла професор університету м.Рим (Італія) Діана Спульбер, методологічне обгрунтування додаткових компетенцій педагога, необхідних для роботи з гетерогенними групами учнів та їхніми батьками, розкрила професор Рязанського державного університету імені С. Єсеніна (Росія) Лариса Байкова. Крім того, присутні мали змогу ознайомитися з основними шляхами підготовки іноземних студентів у МДПУ імені І. П. Шамякіна (Республіка Білорусь), ресурсами післядипломної освіти в контексті підготовки педагогів до роботи з гетерогенними групами, методологією та практикою дослідження освітніх потреб учнів різних гетерогенних груп, проблемами навчання студентів з обмеженими можливостями здоров’я у вишах Росії.

Ми взяли участь у роботі секції «Мережева взаємодія освітніх організацій та суспільних інститутів у полікультурному соціумі». Так, неабиякий інтерес та жваве обговорення присутніх викликала доповідь Вікторії Загороднової «Взаємодія навчальних закладів і громадських організацій у полікультурному соціумі південно-східного регіону України», у якій звернула увагу науковців на питання функціонування державної мови і рідних мов представників національних спільнот в Україні загалом та українському Північному Приазов’ї зокрема. Вікторія Федорівна розповіла про національні товариства, що функціонують в м. Бердянську, їхні культурно-просвітницькі завдання, співпрацю з навчальними закладами.

Теоретичні та методичні засади підготовки соціальних педагогів до роботи з гетерогенними групами дітей розкрила в своїй доповіді «Полікультурна освіта майбутніх соціальних педагогів та шляхи її реалізації в умовах вишу» Ольга Гуренко.

Окрім роботи на конференції її учасники мали змогу ознайомитися з особливостями практичної реалізації ідей інклюзивної освіти на базі загальноосвітніх шкіл, гімназій м. Великого Новгорода. Ми також взяли активну участь у жвавому обговоренні проблем інклюзивної освіти, дискусії, обміні досвідом у цій царині. Утім, окрім серйозних ділових зустрічей, запланованих у межах конференції, представники делегацій з різних країн відвідали Новгородський Кремль, Юр’ївський монастир, музей просто неба «Світославниця», скуштували національні страви студентів-іноземців на вечері «Кухні народів світу», а також взяли участь у розвагах «Вечірній чай по-російськи».

Результатом нашої поїздки на батьківщину Ярослава Мудрого є зміцнення партнерських зв’язків з представниками вишів – виконавців Темпус-проекту, та нові знайомства, проміжні підсумки реалізації проекту та визначення найближчих перспектив.

Ольга Гуренко,
Вікторія Загороднова,
учасники міжнародної конференції


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print