Навчання через діяльність: підготовка майбутніх учителів початкової школи до впровадження освітніх інновацій

Інновації, що активно впроваджуються останнім часом у практику роботи Нової української школи, вимагають спеціальної практичної підготовки майбутніх фахівців у галузі початкової освіти. Сучасний учитель має володіти системою фахових компетентностей як щодо викладання змісту освітніх галузей, так і підходів стосовно організації освітнього процесу в першому концентрі закладу загальної середньої освіти.

Підготовці дітей до життя в завтрашньому світі сприяє впровадження в щоденний процес навчання учнів початкової школи діяльнісного підходу, що являє собою новий спосіб взаємодії дорослого і дитини, забезпечує кожному молодшому школяреві право обрати власний спосіб виконання певного завдання. Саме тому в рамках співпраці Бердянського державного педагогічного університету із фондом The LEGO Foundation студенти 1 курсу 2 рівня вищої освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв поточного навчального року отримали можливість пройти курс «Діяльнісний підхід в Новій українській школі (LEGO-технології)», який складався із 12 тренінгових занять. Під керівництвом кандидатки педагогічних наук, доцентки кафедри початкової освіти Лади Чемоніної магістранти денної та заочної форм навчання змогли з’ясувати сутність діяльнісного підходу, особливості його впровадження у процесі викладання навчальних предметів, передбачених чинними програмами для 1–4 класів НУШ, та застосування методики компетентнісного навчання «Шість цеглинок».
Не зважаючи на той факт, що навчальні заняття проводилися в онлайн-режимі, здобувачі вищої освіти отримали можливість під час занять попрацювати із конструкторськими наборами «Шість цеглинок» і «LEGO SYSTEM», поспілкуватись із регіональним тренером The LEGO Foundation в Україні Оленою Черевичною.
Як стверджують студенти, цей курс допоміг їм визначити нові перспективи освіти сучасних дітей через гру та діяльність, по-новому окреслити шляхи розвитку наскрізних умінь кожного учня. Своє бачення співпраці учителя та здобувачів початкової освіти за умов упровадження в освітній процес ЗЗСО діяльнісного підходу майбутні фахівці продемонстрували за допомогою хмари слів:

За матеріалами кафедри початкової освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print