На базі кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв БДПУ 20 лютого проводився І етап олімпіади зі спеціальності «Музичне мистецтво» під назвою «Вчитель музики – творча особистість».
Мета олімпіади – відбір і підтримка обдарованої студентської молоді, розвиток та реалізація здібностей студентів, підвищення якості методичної та навчальної діяльності фахівців, стимулювання творчої роботи та активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів, пошук і розповсюдження нових педагогічних технологій.
До участі в олімпіаді були запрошені студенти ІV – V курсів спеціальності «Музичне мистецтво», а до складу журі входили провідні викладачі кафедри мистецьких дисциплін та методик їх навчання: канд. пед. наук, доцент А. І. Омельченко, ст. викладач Н. П. Ткачова, ст. викладач С. М. Сергієнко та голова методичного об’єднання загальноосвітніх шкіл міста О. А. Дамаскіна.
Заявки на участь у конкурсі подали 14 студентів Інституту.
У першому турі студенти продемонстрували професійну діяльність учителя в умовах уроку музики, до якого вони самостійно підготували фрагмент уроку, орієнтований на учнів загальноосвітньої школи. Тут учасники олімпіади продемонстрували оригінальність у розкритті теми фрагменту уроку музики, були використані методи навчальної та творчої діяльності, вміння створити атмосферу зацікавленості учнів, використано комп’ютерні технології навчання на різних етапах фрагменту уроку.
Найкращими показали себе студенти 4 курсу: Дар’я Гладушко, Ярослава Хорошилова, Мирослава Ковтун та Віталій Черненко.
Студенти використали наочності до проведення фрагменту уроку, дидактичний матеріал, віршований виклад матеріалу, презентації до проведення фрагментів уроку, різні методи розвитку музичного сприймання в процесі слухання й аналізу музики, продемонстровано методи вокально-хорової роботи, виходячи з психолого-педагогічних особливостей учнів різного шкільного віку, презентаційний матеріал до фрагменту уроку.
Другий тур – виконавська діяльність майбутнього вчителя музики.
Завдання туру – виконання пісні шкільного репертуару без супроводу або під власний акомпанемент напам’ять та виконання самостійно вивченого напам’ять інструментального музичного твору з розділу «Слухання музики в загальноосвітній школі».
Олімпіада виявила здібних студентів, майбутніх вчителів музики, здатних до самовдосконалення і підвищення рівня майстерності сучасного вчителя музики.
Журі прийшло до висновку, що перше місце виборола Дар’я Гладушко, а друге – Ярослава Хорошилова.
Наталія Ткачова,
старший викладач кафедри
мистецьких дисциплін
та методик їх навчання,
педагог-музикант
На світлині: один із фрагментів олімпіади