Участь викладачів у міжнародних проектах, конференціях і семінарах сприяє обміну досвідом і удосконаленню їх педагогічної майстерності. Так, протягом 9-10 грудня 2014 р. у м. Києві в рамках міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку в дії», за підтримки Шведської агенції з питань міжнародного розвитку (SIDA) відбувся навчальний семінар-тренінг для тренерів проекту, в якому мені пощастило взяти участь. Проект має на меті залучення педагогів до освіти для сталого розвитку, формування у дітей та дорослих умінь будувати власне життя та життя сім’ї, місцевої громади з урахуванням потреб сталого розвитку, формування навичок ресурсозбереження, опанування міжнародного досвіду у цьому напрямі. Учасниками тренінгу були фахівці з дошкільної освіти з різних куточків України.
Навчання проводили науковий керівник проекту «Освіта для сталого розвитку в дії» член-кореспондент НАПН України, доктор пед. наук, проф. Олена Пометун разом з тренером проекту Людмилою Пилипчатіною. Виступаючі наголосили на важливості виконання подібних міжнародних проектів для вітчизняних освітніх закладів та рівні відповідальності його учасників. Майбутніх тренерів ознайомили зі змістом та специфікою програми з освіти для сталого розвитку для дошкільнят 5-6-річного віку. Тренер проекту Людмила Пилипчатіна визначили її переваги коротко та змістовно: «Самодослідження дитини – це нове і найкраще, що відзначають у цій програмі вихователі. Інтерактив, активність кожної дитини, практична спрямованість на навичку, а не знання, наочність – все це органічно поєднано. Також вихователів приваблює те, що якщо все проходить правильно, у дітей швидко формується звичка, без особливих на те зусиль. Програма не є окремою частиною інших програм, вона настільки важлива, що має закладати фундамент».
Учасників семінару-тренінгу також ознайомили з новітньою педагогікою емпаурменту (надихання на дії), залучили до відпрацювання різних інтерактивних форм роботи, моделювання занять за програмою проекту. По закінченню семінару учасникам вручили сертифікати тренерів.
У результаті дводенної програми учасники тренінгу безпосередньо отримали досвід навчання вихователів дошкільних навчальних закладів методиці викладання курсу «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», а також спланували подальше співробітництво в цьому напрямі в рамках проекту. Підсумовуючи хотілося б відзначити, що освіта для сталого розвитку є актуальною для суспільства, оскільки дуже важливо, щоб діти росли і правильно усвідомлювали екологічні та економічні проблеми, вчилися будувати гармонійні стосунки з іншими людьми і з природою. Я дуже рада, що долучилася до роботи у проекті «Освіта для сталого розвитку в дії» і хочу, щоб ця практика була поширена у навчальних закладах різного рівня. Для мене це не просто цікава справа як для громадянина і нова як для педагога – це неоціненний досвід професійного зростання.
Юлія Назарук,
викладач кафедри дошкільної освіти БДПУ
На фото: цікаві моменти роботи учасників тренінгу