Одним із пріоритетних завдань дошкільної освіти є підготовка дітей до школи. Розв’язувати ці завдання допомагають практикам науковці кафедри дошкільної освіти ІСПКО. З цією метою викладачі кафедри організовують проблемні семінари, семінари-практикуми, практикуми. Особлива увага приділяється вихователям сільської місцевості. Так, нещодавно відбулися зустрічі з педагогами дошкільних навчальних закладів сіл Бердянського району: Луначарське, Осипенко, Стара Петрівка, Нововасилївка та ін.
Доцент кафедри Алла Зрожевська ознайомила слухачів з методикою навчання дітей дошкільного віку грамоти. У своєму виступі Алла Якимівна звернула увагу вихователів на актуальність цього напрямку роботи, що визначається введенням обов’язкової дошкільної освіти з п’яти років, вимогами наступності та перспективності в роботі двох ланок освіти – дошкільної та початкової; висловила думку науковців щодо дискусійних питань, зокрема навчання дітей дошкільного віку читати (див фото). Нерідко погляди педагогів стосовно цього питання є діаметрально протилежними: від цілковитого схвалення до повного заперечення. Підігрівають цю дискусію ще й батьки, які часто вимагають від вихователів навчити їхню дитину читати. Це пов’язано з тим, що для багатьох батьків, нерідко й учителів початкових класів, уміння читати до школи є одним із основних показників готовності дитини до навчання. Разом з тим, учасники семінару дійшли загальної думки щодо необхідності опиратися в своїй роботі, в першу чергу, на вимоги чинних програм дошкільних навчальних закладів. Тому в виступі Алла Якимівна обґрунтувала та визначила систему пропедевтичного ознайомлення старших дошкільників з основними мовними одиницями, наголосила на необхідності врахування низки вимог в організації та проведенні занять з навчання старших дошкільників грамоти, ознайомила вихователів із сучасними підходами щодо навчання дошкільників читати, розкрила особливості та організацію таких занять.
На базі дошкільного навчального закладу с. Стара Петрівка учасники семінару мали можливість відвідати і проаналізувати заняття з навчання грамоти, яке було проведе в старшій групі. Це дало можливість педагогам обмінятися досвідом та під керівництвом Алли Якимівни визначити ефективні методи навчання дітей грамоти.
Особливо вихователі були вдячні за методичну літературу, яка їм була запропонована для підготовки до занять. Автором одного з навчально-методичних посібників «Навчання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку грамоти» є А. Я. Зрожевська.
Лариса Зайцева,
доктор педагогічних наук, профессор
Фото з архіву кафедри