Мотивація є найважливішим структурним елементом психології особистості. Професійна мотивація – взаємопов’язана сукупність потреб, мотивів і цілей особистості, яка спонукає, спрямовує і регулює її діяльність для досягнення професійної компетентності.
З метою професійної мотивації на минулому тижні здобувачами вищої освіти 4 курсу заочної форми навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта спільно з кафедрою прикладної психології та логопедії проведено захід для студентів 2 курсу денної форми навчання, під час якого майбутні випускники довели значущість професії логопеда та розповіли про тонкощі цієї привабливої спеціальності; повідомили про особливості роботи вчителя-дефектолога та ознайомили зі специфікою діяльності асистента вчителя інклюзивного класу.
Зустріч пройшла доволі емоційно, оскільки під час розповіді здобувачі-практики розповідали про свою роботу з великим задоволенням та, навіть, зі сльозами щастя, про позитивні зміни у розвитку дітей, з якими працюють; наводили приклади різних ситуацій, цікавих моментів.
Цей захід зі здобувачами-практиками дав нам змогу відчути як це – працювати логопедом чи дефектологом, визначити переваги та труднощі цієї професії та, врешті-решт, ми дійшли висновку, що всі труднощі є потужною рушійної силою, адже емоційне вигорання працівників повністю зникає від того щастя, що вони відчувають після певних успіхів у роботі з дитиною, а заробітна плата з часом стає більшою через те, що зростає досвід і професіоналізм. Ця зустріч нам дуже сподобалася, дала змогу зрозуміти всю значущість нашої майбутньої професії, побачити радість в очах тих людей, які працюють за своєю спеціальністю і досягають успіхів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Також 4 курс зумів переконати за фахом тих, хто ще сумнівався у виборі подальшого працевлаштування і таки довів, що логопед – це не професія, а спосіб життя, стан душі та найкраща спеціальність на світі, та, навіть, засіб проти старіння.
Ми просто в захваті від цієї зустрічі! Ми остаточно переконалися в тому, наскільки важливим є вибір нашої професії логопеда, наскільки ця вона цікава, скільки приносить задоволення та щастя. Ми остаточно вирішили, що будемо працювати за фахом та визнали, що ми таки правильно обрали спеціальність «Спеціальна освіта» при подачі документів на вступ до університету.
СТАРОСТА 206 групи Тетяна КОЦУН