Професійний розвиток викладачів кафедри іноземної мови і методики викладання: стратегії інтеграції у глобальний освітній простір

Підсумки роботи викладачів кафедри іноземних мов і методики викладання за 2025 рік ознаменувалися низкою визначних досягнень у сфері професійного зростання, що знайшло відображення у результатах завершених і триваючих програм стажування як на вітчизняних, так і на міжнародних освітніх платформах. Ця динаміка засвідчує послідовну орієнтацію викладачів кафедри на безперервний професійний розвиток та інтеграцію інноваційних методологічних підходів у педагогічну практику.

Викладачі кафедри демонструють активну участь у багатовекторних освітніх ініціативах, що засвідчує готовність до адаптації викладацьких стратегій відповідно до вимог сучасного академічного середовища та динаміки трансформаційних процесів у вітчизняній та світовій освітній парадигмі.

Спектр напрямків професійного вдосконалення викладачів характеризується значною диверсифікацією. Значна частина колективу кафедри здійснює стажування на базі провідних європейських дослідницьких університетів. Так, Віолетта Панченко, Дмитро Побережний,  Ірина Школа та інші викладачі обрали для професійного удосконалення University of York (UK) та University of Helsinki  –академічні інституції з визнаною репутацією у сфері лінгводидактики та методології викладання іноземних мов. Така стратегія співпраці підтверджує чітку орієнтацію кафедри на імплементацію міжнародних стандартів якості освітніх послуг.

Окрему увагу заслуговують проєкти, реалізовані за організаційної підтримки американських освітніх ініціатив. Так, Богдана Салюк, Ірина Школа та інші члени кафедри активно долучаються до проєкту «English for In-service Science/Math Secondary School Teachers in Ukraine», що функціонує під егідою Посольства США в Україні та Українського центру громадянських ініціатив. Така міжнародна академічна мобільність сприяє трансферу передових методологічних розробок у вітчизняний освітній контекст.

Пріоритетним напрямком діяльності кафедри залишається також конструктивна співпраця з національними науковими хабами та дослідницькими мережами. Оксана Дуброва та Володимир Татарін інтегруються в діяльність Ukrainian Reproducibility Network – ініціативи, спрямованої на підвищення методологічної якості та верифікованості наукових досліджень.  Також Володимир Татарін системно розширює компетентнісний профіль у таких критично важливих сферах, як забезпечення академічної доброчесності, координація міжінституційних освітніх проєктів, імплементація передових цифрових технологій, зокрема інструментарію штучного інтелекту в освітній процес. Його стажування охоплюють як національні науково-освітні платформи (проєкти ALICE та MOTIVEFHUA), так і міжнародні структури («Академія цифрового розвитку»), що відображає комплексний підхід до оволодіння сучасними педагогічними практиками. Артем Полуляхов проходить стажування на базі Міжнародного інституту технологій, що свідчить про активне впровадження технологічного компоненту в методику викладання іноземних мов.

Таким чином, кафедра іноземних мов і методики викладання реалізує системну стратегію професійного розвитку науково-педагогічних працівників через залучення до роботи прогресивних сучасних наукових хабів і освітніх платформ як вітчизняного, так і міжнародного рівня. Така багатовимірна інтеграція у глобальний академічний простір забезпечує високий рівень викладацької майстерності та відповідність міжнародним стандартам якості освіти.

За матеріалами кафедри іноземних мов і методики викладання

Professional development of lecturers of the department of foreign languages and teaching methods: strategies for integration into the global educational space

The results of the lecturers’ work in the Department of Foreign Languages and Teaching Methods for 2025 have been marked by several significant achievements in the field of professional growth, which are reflected in the outcomes of completed and ongoing internship programs on both domestic and international educational platforms. This dynamic demonstrates the consistent orientation of the department’s lecturers toward continuous professional development and the integration of innovative methodological approaches into pedagogical practice.

The lecturers of the department demonstrate active participation in multidirectional educational initiatives, which evidences their readiness to adapt teaching strategies in accordance with the requirements of the contemporary academic environment and the dynamics of transformational processes in the domestic and global educational paradigm.

The spectrum of professional development areas for lecturers is characterized by considerable diversification. A significant portion of the department’s staff undertakes internships at leading European research universities. Thus, Violetta Panchenko, Dmytro Poberezhnyi, Iryna Shkola, and other lecturers have chosen the University of York (UK) and the University of Helsinki for professional development – academic institutions with recognized reputations in the field of language didactics and foreign language teaching methodology. This cooperation strategy confirms the department’s clear focus on implementing international standards of educational service quality.

Particular attention should be given to projects implemented with organizational support from American educational initiatives. Specifically, Bohdana Saliuk, Iryna Shkola, and other department members are actively involved in the project „English for In-service Science/Math Secondary School Teachers in Ukraine,” which operates under the auspices of the U.S. Embassy in Ukraine and the Ukrainian Civic Initiatives Center. Such international academic mobility facilitates the transfer of advanced methodological developments into the domestic educational context.

A priority direction of the department’s activities also remains constructive collaboration with national scientific hubs and research networks. Oksana Dubrova and Volodymyr Tatarin are integrating into the activities of the Ukrainian Reproducibility Network – an initiative aimed at enhancing the methodological quality and verifiability of scientific research. Additionally, Volodymyr Tatarin is systematically expanding his competence profile in areas of critical importance, including ensuring academic integrity, coordinating interinstitutional educational projects, and implementing advanced digital technologies, particularly artificial intelligence tools, in the educational process. His internships encompass both national scientific and educational platforms (ALICE and MOTIVEFHUA projects) and international structures (the “Digital Development Academy”), reflecting a comprehensive approach to mastering contemporary pedagogical practices. Artem Poluliakhov is undergoing an internship at the International Institute of Technologies, which demonstrates the active implementation of the technological component in foreign language teaching methodology.

Thus, the Department of Foreign Languages and Teaching Methods implements a systematic strategy for the professional development of academic staff through engagement with progressive contemporary scientific hubs and educational platforms at both domestic and international levels. Such multidimensional integration into the global academic space ensures a high level of teaching excellence and compliance with international educational quality standards.

Based on materials from the Department of Foreign Languages and Teaching Methods


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print

Залишити відповідь