Ну дуже швидко промайнули три навчальні дні Четвертого Кампусу програми «Розвиток компетентнісного підходу в навчанні та викладанні», присвяченому роботі в проєктах та підприємницькій діяльності.
І підприємництво, і управління проєктами – це навички, які потрібні всім без виключення, адже керівником проєкту (наукового, освітнього тощо) може стати і психолог, і логопед. Але зазвичай у вищій школі ці навички розвивають лише в рамках відповідних курсів, і часто – на програмах із менеджменту та економіки. Тому основною місією Кампусу було виправити таке прикре становище, адже Україна потребує крутих проєктів і підприємців, особливо з гуманітарних дисциплін. Актуальність і важливість формування навичок підприємницької та проєктної діяльності у вищій школі підкреслив у зверненні до учасників Олег Шаров, директор Директорату вищої освіти МОН України.
Кращими практиками реалізації проєктної та підприємницької діяльності у навчанні та викладанні у вищій школі ділилися спікери Кампусу: Аліна Піддубна (сертифікована керівниця проектів, тренерка, консультантка, віце-президентка Українського відділення PMI (Інституту проектного менеджменту США)), Ірина Тітаренко (PhD, керівниця бакалаврської програми кафедри зв’язків з громадськістю НаУКМА, викладачка НаУКМА та УКУ), Наталія Іванова (доцентка кафедри економічної теорії НаУКМА), Роман Резніков (PMP, віце-президент Українського відділення PMI, консультант з управління проектами та процесами SoftServe), Тамара Марценюк (доцентка кафедри соціології НаУКМА), Bartolomiej Janiak (business trainer, Pearson), Максим Корнійчук (викладач кафедри мультимедійних систем НаУКМА, старший спеціаліст з навчання та розвитку компанії Epam), Nazar Podolchak (Doctor of Science, Professor of National University of Lvivska Politechnika, CEO of Tech StartUp School), Олена Шарова (к.т.н., доцентка кафедри бізнес-адміністрування та управління проектами університету “КРОК”), Наталя Старинська (керівниця ГО Вище) Ольга Бершадська (тренерка ГО Вище, керівниця Центру викладацької майстерності НаУКМА).
Змістове наповнення трьох днів Кампусу включало різноманітні напрями реалізації проєктної та підприємницької діяльності у навчанні та викладанні у вищій школі, як-от: управління проектами як навичка; інфраструктура з розвитку підприємництва у студентів в Україні; розвиток проєктної роботи в курсах різного спрямування і тематики; розвиток навичок підприємництва в курсах різного спрямування і тематики; оцінювання проєктної роботи студентів; підприємництво як інтегральна навичка, service learning: впроваджувати, не можна ігнорувати. Як результат участі у Кампусі викладачки кафедри прикладної психології та логопедії Ганна ЛОПАТІНА та Наталя ЦИБУЛЯК мали можливість навчитися розробляти навчальні заходи, які розвивають у студентів навички управління проєктами та підприємництва; оцінювати роботу студентів у проєктах, враховуючи індивідуальний вклад кожного; складати заявки на гранти з урахуванням необхідних елементів проєктної діяльності; оцінювати ефективність навчальної діяльності та вносити корективи у разі потреби.
Вдячні організаторам Наталі Старинській та Ользі Бершадській, усім спікерам Кампусу за цікавий віртуальний контент, продуктивну взаємодію та можливість впровадити проєктний підхід у навчання.
P.S.: З натхненням запрошуємо усіх зацікавлених викладачів нашого університету до участі у заході «Організація та керування проєктною роботою студентів» (дата узгоджується, орієнтовно – листопад).
Доцентки кафедри прикладної психології та логопедії,
Ганна ЛОПАТІНА та Наталя ЦИБУЛЯК