З 28.10 2024 р. по 23.11.2024 р. тривала виробнича практика з проведення уроків курсу «Мистецтво» у закладах загальної середньої освіти здобувачів 4-го курсу спеціальності 014 Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво). Завдання якісної практичної підготовки випускників-бакалаврів стоїть гостро особливо зараз, коли більшість закладів освіти переведені на дистанційну форму навчання. Реалізація зазначених завдань у межах підготовки компетентного спеціаліста відбувається саме під час проходження здобувачами активної виробничої практики.
Мета виробничої практики – формування у здобувачів практичних умінь та навичок проведення уроків курсу «Мистецтво» у старших класах закладів загальної мистецької освіти, фахових здібностей, індивідуального стилю поведінки та діяльності, необхідних для майбутньої професії в оптимально наближених до роботи за фахом умовах. Саме практична діяльність студентів у ЗЗСО дає їм змогу пізнати та випробувати себе у ролі вчителя, закріпити власні професійні інтереси, переконатися у своїй психологічній готовності до педагогічної діяльності, поглибити психолого-педагогічні знання.
Досягти зазначеної мети та впоратися з усіма поставленими завданнями здобувачам допомагали керівники практики – доцентки кафедри ТМНМД Олена Бузова та Вікторія Григор’єва. Під їх керівництвом здобувачами була вивчена уся необхідна документація вчителя мистецтва, розглянуто календарно-тематичне планування уроків «Мистецтво» у 8-11 класах.
Особливої уваги під час проходження практики з метою організації якісного освітнього процесу було приділено опануванню та використанню на уроках «Мистецтво» цифрових освітніх інструментів. Під час підготовки до проведення уроків здобувачі активно створювали та у подальшому використовували мультимедійний та інтерактивний контент за допомогою цифрових інструментів (Gamma, LearningApps, Sway). Особливою популярністю у практикантів користувався сервіс Learning. Apps.org – цифровий інструмент для створення навчальних ігор та ігрових вправ задля перевірки й закріплення знань учнів і розвитку їх пізнавального інтересу. Це створювало нові можливості як для вчителя так і для учнів, ще більше занурюючи їх у захоплюючий світ мистецтва.
Також протягом практики студенти здійснювали не тільки навчальну, але й виховну роботу у ЗЗСО. Ними було розроблено сценарій виховного заходу мистецького спрямування для учнів старших класів.
Активну участь і допомогу у плануванні роботи практикантів брав вчитель з відповідного предмету, завжди допомагаючи порадами та детальним аналізом проведених уроків. З метою безпеки учасників освітнього процесу ми не вказуємо базу практики і висловлюємо подяку керівництву ЗЗСО та педагогічним працівникам за допомогу в організації виробничої практики.
Доцентка кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін
Вікторія Григор’єва