Задача
Дано: відстань від будинку до аеропорту дорівнює 100 метрів, до залізничного вокзалу – 50 метрів, до трамвайної колії – 20 метрів.
Знайти: навіщо мені безшумна пральна машина, якщо до всього цього сусіди постійно роблять ремонти з перфоратором?
На черговому занятті математичного гуртка факультету ФМКТО БДПУ учасники дослідили одну з ключових технологій, що оживляє віртуальні світи, – шум Перліна. Ця математична концепція, розроблена Кеном Перліном у 1983 році, стала справжнім проривом у створенні природних текстур і динамічних середовищ для комп’ютерних ігор.
Під час заняття здобувачі дізналися, як Шум Перліна дозволяє створювати плавні, природні варіації візуальних ефектів – від текстури землі, трави чи води до імітації хмар і навіть вогню. Учасники вивчили математичний механізм генерації цього шуму, заснований на гармонійному поєднанні шумових функцій, і зрозуміли, чому саме цей метод став основою для багатьох ігор і анімаційних фільмів. На прикладах учасники змогли побачити, як додавання різних рівнів деталізації (октав) створює реалістичні рельєфи та природні текстури.
Заняття не лише поглибило розуміння математики, а й дало змогу учасникам відчути себе творцями віртуальних світів. Усі присутні дійшли висновку: математика у геймдеві – це мистецтво, яке перетворює суворі формули у чарівні пейзажі та захопливі пригоди.
За матеріалами кафедри фізики, математики
та методики навчання