Чудова думка втрачає свою цінність,
коли вона погано висловлена.
Ф. Вольтер
Спілкування є необхідною умовою діяльності людини. Від нього залежить психологічний клімат в організації та на підприємстві, їхня організаційна і виробнича мобільність, конкурентні позиції на ринку, сприймання і розуміння людьми одне одного. Правильно організоване спілкування забезпечує ефективний обмін інформацією, дає змогу глибше пізнати співрозмовника, спрогнозувати особливості подальшої ділової взаємодії з партнером.
У межах вивчення дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» (викладач – доцент Ліпич В.М.) під час практичного заняття «Культура усного професійного спілкування» здобувачі вищої освіти 1 курсу факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв (декан – професор Л.В. Коваль) підготували змістовні яскраві презентації, у яких порушували питання особливостей усної комунікації, індивідуальних і колективних форм фахового спілкування, етикету телефонної розмови та етичних норм використання мобільних телефонів, а також мистецтва перемовин і правил публічного виступу.
У процесі обговорення актуальних проблем фахового спілкування дійшли висновку, що ефективна професійна комунікація, окрім знань про спілкування, певних навичок і вмінь, залежить ще й від позитивної комунікативної установки, причому не просто на встановлення контакту, а на людину як загальнолюдську цінність, тоді цей контакт стане олюдненим, і спілкування відбуватиметься на високому рівні. Тож уміння спілкуватися є одним із чинників успішної професійної самореалізації.
За матеріалами кафедри української мови та славістики