На базі кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти Бердянського державного педагогічного університету в межах «Школи лідерства 2024» відбулась зустріч на тему «Компетентності з медіаграмотності та способи протидії деструктивним наративам в інформаційних війнах».
Спікеркою заходу стала Олена Мельникова-Курганова, співзасновниця ГО “Освітній центр комунікацій” і доцентка кафедри журналістики НАУ. Організацію зустрічі забезпечила кураторка «Школи лідерства» Алла Мельничук, асистентка кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти.
Під час зустрічі учасники та учасниці дізналися про правило першої новини та важливість своєчасної подачі інформації, адже зволікання може призвести до втрати довіри аудиторії. Спікерка акцентувала увагу на необхідності перевірки новин, щоб уникнути поширення дезінформації.
Окремий блок у межах заходу було присвячено впливу штучного інтелекту (ШІ) на медіапростір. Учасники проаналізували, як ШІ використовується гравцями медіаринку для створення маніпулятивного контенту, і чому фактчекінг залишається ключовою навичкою в умовах інформаційних війн.
Під час зустрічі студенти практикувалися у дебанкінгу — вправі з розвінчання хибних наративів, вчилися знаходити дефекти у фото, згенерованих ШІ, та перевіряти достовірність інформації. Також вони поділилися власним досвідом вивчення дисципліни «Медіаосвіта та медіаграмотність», яка допомагає їм ефективно протидіяти деструктивним впливам.
Відгуки учасників/ниць:
- «Забираю з собою те, що не можна довіряти штучному інтелекту, тому що він може бути використаний для поширення дезінформації, створення фейкових новин і маніпуляції громадською думкою. І те що важливо – не піддаватися на провокації та маніпуляції».
- «Забираю з собою вправи з дебанкінгу. І необхідність обов’язково перевіряти інформацію, яка постачається штучним інтелектом. Мені дуже сподобалась вправа з пошуком дефектів на фото які були згенеровані штучним інтелектом»
- «Дякую величезне за захід! Дуже змістовно. І дякую, що поділилися такими унікальними історіями про Маріуполь»
Реєстрація на подальші заходи Школи лідерства за посиланням:
Розвиток лідерських якостей студентів /студенток відбувається на виконання цілей сталого розвитку (ціль 8. Гідна праця та економічне зростання, ціль 10. Скорочення нерівності ціль 17. Партнерство заради сталого розвитку)
Заходи реалізуються в рамках проєкту “Підтримка дітей та молоді шляхом зміцнення потенціалу низових ініціатив швидкого реагування в Україні – фаза ІІ”, що реалізує громадська організація Асоціація Української Миротворчої Школи за фінансової підтримки Terre des Hommes Germany.
За матеріалами