7 березня на факультеті психолого-педагогічної освіти та мистецтв відбувся інтелектуальний батл “Суперпедагог”. Спікеркою стала асистентка кафедри початкової освіти Тетяна Фатьянова, а серед членів журі були Ольга Попова – заступниця декана з навчально-методичної роботи, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри початкової освіти; Черезова Ірина Олександрівна – завідувачка кафедри психології, кандидатка психологічних наук, доцентка; Малярова Катерина Сергіївна – старша лаборантка кафедри початкової освіти. Саме на них лягла відповідальність оцінювати учасників батлу.
Команди, що змагалися за звання “суперпедагога”:
- “Філософи крейди” – збірна груп 11ПО та 41ПО,
- “Ті, що не сплять” – збірна груп 21ПО та 31ПО,
- “EdCats” – збірна груп с13ПО та м11ПО.
Першим, умовно домашнім, завданням було обрати капітана, придумати назву, створити емблему команди, створити фон для конференції на платформі Зум. Команди презетували себе таким чином.
“Філософи крейди”: “Ми майбутні вчителі початкових класів, які вірять, що крейда це не просто засіб для письма, а символ знань, творчості та натхнення. У нашій команді кожний – особливий. Люда любить інтелектуальні змагання, Віка допитлива та відкрита до спілкування, Маргарита завжди прагне досягати високих цілей, Уляна цілеспрямована, розумна та впевнена в собі, Валерія – активна та творча людина. І я, Вероніка, люблю рух, творчість і нові можливості. Ми всі різні, але нас об’єднує любов до знань, незламний дух і бажання стати професіоналами. І ми готові до батлу!”
“Ті, що не сплять”: “Доброго дня, шановні присутні. Ми команда “Ті, що не сплять”, яка об’єднує енергійних, креативних і відданих своїй справі студентів, які завжди в пошуках нових знань і можливостей. Ми віримо, що освіта – це не просто пошук нових знань та можливостей, ми йдемо до освіти без зупинок і перепочинку. Наша мета – це не просто давати знання, а запалювати інтерес до навчання та надихати наших здобувачів. Наш девіз: “Не спимо, ми думаємо. Не зупиняємось, перемагаємо. Ми готові!”
“EdCats”: “Вас вітає команда “EdCats”. Це команда розумних, креативних цікавих та допитливих. Ми як справжні коти, які завжди шукають нові знання наша мета – це не просто перемога, а постійний розвиток і вдосконалення. ”EdCats” – вчимося, граємо, підтримуємо, генеруємо цікаві ідеї!
За підготовлену роботу команди отримали наступні бали: “Філософи крейди” – 5, “Ті, що не сплять” – 4, “EdCats” – 4.
Згодом були представлені конкурси: “Бліц опитування”, “Педагогічний крокодил”, “Педагогічний ребус”, “Ланцюжок знань”, “Мудрі слова – точні думки”, “Педагогічна мемологія”. Деякі з них передбачають участь лише одного учасника, проте були конкурси, в яких участь взяти могли і два, і шість учасників.
1. Бліц опитування
Кожній з команд ставиться 5 запитань, учасники мають 10 секунд на відповідь, одна правильна відповідь – один бал. Ось декілька з тих запитань:
- Скільки материків на землі?
- Якби ви могли впровадити новий предмет у школі, який би був цей предмет?
- Який інструмент оцінювання використовується в школі замість звичних оцінок?
- Скільки місяців триває навчальний рік у школах України?
- Який учительський лайфхак, на вашу думку, врятує світ?
У цьому раунді “Філософи крейди” та “EdCats” дали по 4 правильні відповіді, а “Ті, що не сплять” – 3.
2. Педагогічний крокодил
Правила ідентичні до звичайної гри “Крокодил”, а власне – показувати загадані слова. Для цього конкурсу потрібні були два учасники, які почергово пояснювали слова одне одному. Було запропоновано багато слів, але найлегше було відгадати слово канікули. Цей етап змагання виявився досить складним, бо командам “Філософи крейди” та “Ті, що не сплять” вдалося вибороти 2 бали, а команді “EdCats” лише 1.
3. Педагогічний ребус
Під час представлення своїх команд усі учасники казали, що вони креативні і готові до цікавих завдань, тому це зірковий час для них. Велика кількість людей з дитинства полюбляє розгадувати ребуси, що власне і треба було зробити нашим конкурсантам, єдине що тематика всіх загадок була педагогічною. Хто перший, той і отримує бал.
У наших здобувачів виходило досить спритно вгадувати про що мова в ребусах. Особливо гарно показали себе “Ті, що не сплять”, які отримали 4 бали, мабуть, і справді не сплять, а навчаються весь час. Команда котиків “EdCats” здобули 2 бали, а “Філософам крейди” не вдалося відгадати жодного із запропонованих ребусів.
4. Ланцюжок знань
Завдання цього етапу полягало в тому, аби три учасники (по одному з кожної команди) по черзі продовжували ланцюжок відповідей на питання. Одне з таких було про типові фрази вчителя, серед них здобувачі назвали: “Підеш до директора!”, “Дістаємо подвійні листочки”, “Два вчителя в класі”, “Дзвоник для вчителя”, “А дошку я буду витирати?”. Після цього можна зробити висновок, що здобувачі освіти вже повністю готові стати педагогами.
Бали, отримані за цей раунд: “Філософи крейди” – 5, “Ті, що не сплять” – 9, “EdCats” – 8.
5. Мудрі слова – точні думки
Цей раунд був для справжніх філософів і поціновувачів висловів видатних особистостей. Мета завдання – швидше за інших вставити пропущені слова до загальновідомого висловлювання про педагогіку і суміжні теми.
Найбільше запам’ятався учасникам вислів Г.Сковороди “Лише той Учитель, хто живе так, як навчає”.
“EdCats” в цьому раунді показали себе справжніми знавцями, тому отримали 5 балів, “Філософи крейди “ – 2 і “Ті, що не сплять” – 1 бал.
6. Педагогічна мемологія
Напевно це завдання було найкреативніше, адже студенти мали зробити власні меми пов’язані з освітою. Учасники надіслали свої роботи спікерці, аби була можливість перевірити розробки на плагіат. Кожна з команд отримала свої 10 балів, бо кожна з робіт викликала у журі посмішку та відчуття ностальгії.
Під час того, як команди пішли створювати власні меми, вболівальники мали можливість, відповідаючи на питання “правда чи міф”, подарувати свої зароблені бали за правильну відповідь команді-фавориту.
Додаткові бали за цей конкурс: “Філософи крейди” +3 б., “Ті, що не сплять” +1 б., “EdCats” +2 б.
За результатами конкурсів законну перемогу здобула команда котиків “EdCats”, і тепер вони мають титул «Суперпедагогів». Друге місце за “Тими, що не сплять”, а третє здобули “Філософи крейди”. Усі учасники – переможці, адже не побоялися і погодилися взяти участь у батлі та показали свої знання і креативність. Ці здобувачі стали хорошим прикладом активності та завзятості, тож закликаємо всіх доєднуватися до схожих заходів, бути ініціативними, наполегливо йти до своєї мети та стати справжніми професіоналами своєї справи.







Мордвінова Валерія, студентка групи 2Ж-з
соціально-гуманітарного факультету