У межах курсу для викладачів фахових дисциплін “EMI basics” від TESOL-Ukraine, 7 квітня відбувся воркшоп “Beyond the Script: Storytelling Strategies for Engaging Lessons”, який провела доцент кафедри іноземних мов і методики викладання БДПУ Богдана Салюк. Воркшоп був присвячений сторітелінгу як ефективному інструменту залучення здобувачів вищої освіти до навчального процесу.
Учасники дізналися, як історії допомагають перетворити лекції на захопливі, емоційно насичені події, що сприяють глибшому розумінню та запам’ятовуванню навчального матеріалу. Завдяки прикладам з класичної й сучасної літератури, кіно, TED-виступів та навіть коміксів викладачі змогли побачити, як універсальні елементи сторітелінгу – персонажі, конфлікт, кульмінація та розв’язка – можуть бути використані при створені лекцій для будь-якої навчальної дисципліни.
Богдана Салюк акцентувала, що сторітелінг – це не просто розповідь: це структурований, емоційний та змістовний спосіб донесення інформації, який можна адаптувати до технічних, гуманітарних та природничих дисциплін. Наприклад, інженерний процес чи медичне дослідження можна подати як подорож героя з викликами, рішеннями та висновками. Це дозволяє студентам не лише краще засвоювати складні поняття, а й відчути їх практичну цінність.
Під час практичної частини воркшопу викладачі створювали план міні-лекції у форматі TED-виступів, починаючи зі “зачіпки” – несподіваного факту чи особистої історії, й завершуючи чітким навчальним меседжем. Обговорювались також цифрові інструменти, що допомагають візуалізувати та структурувати історії: від Canva й Google Slides до ШІ платформ для створення історій.
Основний меседж воркшопу – “Don’t lecture. Tell a story” – став справжнім гаслом заходу. І справді: коли викладач не просто передає знання, а запрошує студентів у подорож через історію, навчання стає живим, захопливим і незабутнім.

За матеріаламикафедри іноземних мов і методики викладання