Торгівля людьми: як медіа висвітлюють проблему

Упродовж чотирьох днів, з 19 до 22 травня, на онлайн-платформі Zoom відбувався семінар-тренінг «Висвітлення проблематики торгівлі людьми в медіа». Його організатори – Сьодерторнський Університет (Стокгольм, Швеція), Міжнародна організація з міграції, Рада країн Балтійського моря та Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка – запросили до участі в семінарі 20 студентів-журналістів з різних куточків України. І серед них – першокурсник заочного відділення спеціальності 061 Журналістика Арсеній Мельніков, який поділився враженнями з редакцією:

– Усі чотири дні були надзвичайно цікавими, різноманітними і насиченими! Ми переглядали соціальні реклами і були учасниками пресконференції, слухали реальні історії та переймали досвід спікерів, які мали справу з постраждалими.

Неможливо виділити якусь головну мету семінару, бо цілей було декілька: виявити проблеми торгівлі людьми, висвітлити цю тематику та привернути увагу молоді до неї, провести брейнсторм щодо шляхів її вирішення.

Що таке торгівля людьми і які сучасні масштаби та форми? Чому торгівля людьми «невидима» і яку шкоду торгівля людьми завдає людині, родині, соціуму, суспільству? Чому нам, у сучасному світі, так потрібна інформація про це ганебне явище і чим можуть допомогти медіа? Які міфи, стереотипи  панують у медіа та як подолати типові помилки у висвітленні цієї теми Україні. Як розповідати у ЗМІ про людей, що мають трагічний досвід і як допомогти особам, які постраждали від торгівлі людьми?

На всі ці й багато інших питань ми намагалися знайти відповідь разом з національним експертом, тренером з протидії торгівлі людьми, керівником правозахисної ГО «Велес+» Віктором Вальчуком, старшою спеціалісткою з питань політики та адвокаціі Програми захисту мігрантів Агенції ООН з питань міграції Вікторією Мазуренко, к.н.с.к., доцентом Інституту журналістики КНУ ім. Тараса Шевченка, викладачем соціальної та правозахисної медіадіяльності Костянтином Шендеровським.

Також модератори підготували практичні завдання: написати журналістський звіт або замітку за підсумками пресконференції, підготувати однохвилинний переконливий виступ.

Однак основним завданням можна виділити підготовку конкурсної роботи, пов’язаної із протидією торгівлі людьми. Це самостійне дослідження студентів та їх керівників. Отже, нам з моїм науковим керівником, доцентом кафедри соціальних комунікацій Романом Костромицьким, необхідно буде ознайомитись з матеріалами, обрати тему та реалізувати її.

Переможці, яких визначить журі, восени поїдуть до Стокгольму і захищатимуть роботу вже там.

Університетське слово

Фото: з архіву Арсенія Мельнікова


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print