Ціль та важливість нашої роботи

Окрім лекційно-практичних занять – науково-практичні семінари для фахівців, тематичні семінари для студентів, логоритмічні етюди, вікторини, інтерактивні конкурси, «логопедичні перерви», виховні години, робота логопедичного волонтерського загону «Вимовляємо правильно» для факультетів та інститутів університету, виставка творчих робіт, засідання кіноклубу, конкурс студентських стіннівок, театральні постановки… Це далеко не повний перелік усіх цікавих та добрих справ на рахунку лише однієї кафедри – прикладної психології та логопедії Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти БДПУ. Ось – найсвіжіші.

Семінари_html_2e4c87deСемінар-тренінг «Техніки профілактики та подолання емоційного вигорання педагогічних працівників», який проходив 26-го березня ц. р. завдяки спільним зусиллям працівників районного методичного кабінету та науковців БДПУ. В заході брали участь директори ЗОШ Бердянського району, працівники районного методичного кабінету та наукові співробітники кафедри Олена Старинська – кандидат психологічних наук, доцент, Юлія Драганова та Ольга Швачунова – асистенти кафедри.

Синдром професійного (емоційного) вигорання – це серйозна недуга, що загрожує представникам усіх професій, але найбільше від неї потерпають вчителі. Як попередити цю недугу та як її подолати – ці питання саме розглядалися під час семінару-тренінгу. Тренінгове заняття містило інформаційні повідомлення про синдром «емоційного вигорання», причини його виникнення, основні симптоми цього синдрому та шляхи його подолання. Наукові співробітники БДПУ подали методичні рекомендації керівникам навчальних закладів щодо профілактики синдрому «професійного вигорання» та методики, що допомагають визначити наявність даного синдрому в педагогічних працівників.

Семінари_html_2e94781f Семінари_html_2421097e

Семінар «Методологічні та теоретичні проблеми інклюзивної освіти в Україні»

Семінари_html_60f094c6

Актуальність проблеми інклюзивної освіти пов’язана, насамперед, з тим, що число дітей, які потребують корекційного навчання, неухильно росте.

На сьогодні надзвичайно складною залишається проблема кадрового забезпечення освітнього процесу у загальноосвітніх навчальних закладах району спеціалістами-дефектологами. Корекційну роботу з усіма дітьми, які мають вади психофізичного розвитку, здійснює 2 фахівці-дефектологи, що складає 0,5% від загальної кількості педагогічних працівників району. В даний час існує потреба у підвищенні кваліфікації педагогічних кадрів для роботи з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку.

Семінари_html_25764b1f

З метою підготовки педагогічних кадрів до роботи з учнями, які мають особливості психофізичного розвитку, 21 березня 2014 року відбувся семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи загальноосвітніх закладів району з теми «Методологічні та теоретичні проблеми інклюзивної освіти в Україні».

Семінари_html_151d3b79

До участі в семінарі було запрошено кандидата педагогічних наук, доцента кафедри прикладної психології та логопедії Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти БДПУ Олена Ревуцьку, кандидата психологічних наук, старшого викладача кафедри Ольгу Сербову, старшого викладача кафедри Євгенію Линдіну.

Науковці БДПУ особливу увагу приділили питанням теорії та практики інклюзивної освіти в Україні, методичним аспектам організації навчального процесу в умовах інклюзивної освіти, психолого-педагогічної роботи з батьками в умовах інклюзивної освіти.

Інклюзивна освіта – перший крок до визнання ціннісної значимості та поваги до особистості кожної дитини, прийняття її індивідуальності й неповторності, забезпечення її подальшого повноцінного та гідного життя в суспільстві.

…Підтверджують все вище написане не тільки світлини із різних «кафедральних наукових оказій», а й один документ, що свідчать про важливість нашої роботи, про її користь.

Олена Старинська,

завідувач кафедри прикладної психології та логопедії,
кандидат психологічних наук, доцент

Світлини з архіву кафедри


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print