У рамках Всеукраїнського Фестивалю Науки, який проходив і в нашому університеті, викладачі кафедри початкової освіти професор Алла Крамаренко та доцент Катерина Степанюк організували творчу лабораторію майбутнього вчителя початкової школи.
Тематична зустріч «Природознавчий компонент в початковій школі: шляхи реалізації» відбулася 12 та 17 травня 2016 р. у Бердянській спеціалізованій школі І-ІІІ ст. №16 та передбачала проведення бінарних уроків природознавства та трудового навчання кращими студентами спеціальності «Початкова освіта».
Студенти 4 курсу Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Юлія Караянова та Єгор Абрашкін провели урок природознавства у 2-Б класі (класний керівник – Олена Кліменченко) на тему «Як змінюється життя рослин влітку?». Цікавим елементом стало структурування уроку у вигляді подорожі, яка передбачала відвідування чотирьох станцій: Школа – Дерева – Кущі – Квіти. Свідомому засвоєнню нового матеріалу на уроці сприяло проведення дидактичної гри «Правда-неправда». З метою активізації візуального сприйняття інформації, студенти використали наочність у вигляді зразків гербарію, мультимедійної презентації, фотокарток рослин, що дозволило доступно повідомити і закріпити вивчений матеріал.
Студенти 5 курсу спеціальності «Початкова освіта» Юлія Фойда та Аліна Шевченко показали можливості інтеграції предметів «Природознавство» та «Трудове навчання» у процесі вивчення теми «Які рослини зростають на луках та поблизу водойм?» (2 клас). З метою мотивації навчальної діяльності молодших школярів було використано психологічне налаштування у форматі перегляду відеоролику про рослини, які зростають на луках. У процесі вивчення нової теми учням було запропоновано скласти таблицю, де відображалися види луків за зволоженістю та характеризувалися рослини, що ростуть у такій місцевості. Після вивчення рослин та їх особливостей, учні виготовили макет луків із аплікацією квітів цикорію та звіробою. Така робота сприяла закріпленню теоретичних знань про рослини луків та формуванню практичних умінь виготовляти виробів шляхом комбінування матеріалів (нитки, картон, папір).
Студенти 3 курсу Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв, які були присутні на тематичній зустрічі у ролі глядачів, були приємно вражені підготовкою студентів та рівнем професійної компетентності, який вони продемонстрували під час проведення уроків. Зазначимо, що у планах творчої лабораторії майбутнього вчителя початкової школи – проводити такі тематичні зустрічі постійно, з метою поліпшення якісної підготовки фахівців означеної спеціальності.
«Університетське Слово»
(за матеріалами та світлинами
кафедри початкової освіти)