Викладачі кафедри менеджменту та адміністрування гуманітарно-економічного факультету Катерина Леміш, Тетяна Черемісіна, Олена Токаренко, Наталя Бабіна та Яна Глазова (кафедра економіки, підприємництватафінансів) стали учасниками триденного тренінгу «Ефективна співпраця учасників ринку для розвитку туристичної дестинації: сучасні тенденції, форми, приклади», який проходив 25-27.11.2020 р.за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України».
Метою даного заходу було залучення всіх зацікавлених учасників туристичного сектору регіону для обговорення механізму співпраці та формування плану дій по розвитку туристичної дестинації в межах Бердянської міської об’єднаної територіальної громади. Важливість таких заходів є також беззаперечною, адже впровадження політики сталого туризму, який створює нові робочі місця та сприяє розвитку місцевої культури та локальних продуктів – це одне із завдань забезпечення сталого розвитку України до 2030 року; розвиток сфери оздоровлення та туризму визначено Стратегією розвитку міста Бердянська до 2027 року як перший стратегічний напрям.
Лектором виступила Тетяна Тимошенко – Голова Ради Всеукраїнської федерації роботодавців в сфері туризму, експерт з регіонального розвитку та проєктного менеджменту.
Учасниками тренінгу стали власники та менеджери баз відпочинку, готелів, туристичних агентств, музеїв, дозвілля та розваг, представники місцевого самоврядування та закладів освітиміста Бердянська.
Під час тренінгу були висвітлені такі питання: поняття, типи туристичнихдестинацій, структура та методика управління дестинації; відмінності між ринковою та кластерною моделямирозвитку туристичної дестинації; форми та інструменти взаємодії всіх учасників ринку (стейкхолдерів), які потрібно запровадити з метою ефективного розвитку туристичної дестинації; 7 кроків до створення туристичного кластеру;проєктна діяльність туристичного кластеру (приклади, проєктів, система і джерела їх фінансування). Увесь найсучасніший досвід управління туристичною дестинацією був сконцентрований у цих трьох днях.
Наші викладачі були не тільки уважними слухачами, а й активими учасниками дискусій, які виникали під час тренінгу; жваво виконували свої ролі під час гри з налагодження комунікацій з метою створення туристичного кластеру. І, що було для нас важливим, «червоною стрічкою» протягом цих трьох днів проходила теза, яку висловлювали представники туристичного бізнесу, про необхідність навчання персоналу (підготовку, підвищення кваліфікації тощо).
За результатами тренінгу учасники отримали не тільки сучасні знання, цінні практичні поради, задоволення від спілкування та сертифікати, а й переконання, що всебудетуризм#!
Катерина Леміш, Олена Токаренко, – доценти кафедри менеджменту та адміністрування гуманітарно-економічного факультету БДПУ