«Університет без стін: збереження академічного потенціалу в умовах війни». Колективна монографія про стійкість і незламність університетської родини

«Війна в Україні, яка триває вже понад півтора роки, кинула довгу темну тінь на ландшафти як фізичного світу, так і науку. Ця війна принесла не тільки смерть, руйнування та переміщення, але також поставила безпрецедентні виклики для академічних установ, які є основою інтелектуальної та культурної спадщини нашого суспільства.

На цьому зловісному тлі наукове співтовариство опинилося на історичному роздоріжжі, стикаючись із загрозами існування, але водночас відчуваючи в собі потенціал відіграти вирішальну роль у опорі, стійкості та відновленні нації. Війна, що палає нашою країною, запалює необхідність не лише зберегти, а й переосмислити та зміцнити академічний потенціал України. Саме в цей критичний момент розгортається шлях Бердянського державного педагогічного університету, який втілює ширшу боротьбу, адаптацію та стійкість української академічної спільноти навіть у часи повномасштабної війни.» – так починається колективна монографія «Університет без стін: збереження академічного потенціалу в умовах війни», до написання якої долучилися Ігор Богданов, Ольга Гуренко, Сергій Ковачов, Ганна Лопатіна, Анастасія Попова, Яна Сичікова, Наталя Цибуляк

Автори аналізують виклики, які виникають перед університетською спільнотою в умовах окупації та тимчасового переміщення, обговорюють стратегії відновлення наукової діяльності. Монографія поділена на п’ять розділів, кожен з яких висвітлює різні аспекти впливу війни на академічний потенціал. Перший розділ зосереджується на впливі війни на наукову активність, другий – на викликах для університетської спільноти під час окупації, третій – на соціокультурній ролі університету в умовах війни. Четвертий розділ аналізує управління університетом під час конфлікту, а п’ятий – трансформацію уявлень про академічний потенціал в часи війни.

Ця монографія стане важливим ресурсом для освітян, дослідників, та всіх, хто прагне зрозуміти та відповісти на виклики, які стоять перед академічними спільнотами в умовах триваючої війни та майбутнього післявоєнного відновлення. Вона не лише висвітлює проблеми, але й пропонує стратегії для зміцнення резилієнтності та відновлення наукової діяльності, підкреслюючи роль науки у прогресі та відбудові суспільства.

За матеріалами Наукового відділу БДПУ


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print