Від спостереження до дії: навчальна практика майбутніх учителів фізичної культури і тренерів з виду спорту

Проходження навчальної практики – важливий етап у підготовці майбутніх учителів фізичної культури та тренерів-викладачів з виду спорту – студентів факультету фізичної культури, спорту та здоров’я людини Бердянського державного педагогічного університету. Під керівництвом методистів кафедри фізичної культури, спорту та методики викладання навчальну практику проходили здобувачі вищої освіти другого курсу спеціальностей 014 Середня освіта (Фізична культура) та 017 Фізична культура і спорт.

Для наших студентів навчальна практика – це не просто обов’язковий компонент освітнього процесу, а реальна можливість зануритися у професійне середовище, застосувати здобуті знання на практиці та ближче познайомитися з особливостями майбутньої професійної діяльності.

Метою навчальної практики було ознайомлення з основами професійної діяльності, закріплення теоретичних знань із фахових дисциплін, формування первинних методичних і тренерських умінь, набуття початкового досвіду в організації та проведенні елементів навчально-тренувального процесу, а також у підготовці та проведенні фрагментів уроків фізичної культури.

Базами для проходження навчальної практики стали заклади загальної середньої освіти та установи спортивного профілю, зокрема дитячо-юнацькі спортивні школи й спортивні клуби.

Програми практик передбачали цілісний процес професійного становлення здобувачів, який включав спостереження за роботою досвідчених учителів фізичної культури та тренерів з виду спорту, участь у розробці уроків і навчально-тренувальних занять, проведення окремих частин уроків і тренувань під контролем наставника, а також оцінювання фізичної та психологічної готовності учнів і спортсменів.

Навчальна практика дала змогу здобувачам вищої освіти відчути відповідальність за результати освітнього і тренувального процесів та усвідомити важливість індивідуального підходу до кожного учня і спортсмена. Вони мали можливість не лише ознайомитися з методикою проведення уроків фізичної культури й тренувальних занять, а й побачити роль комунікації, мотивації вихованців у створенні позитивного психологічного клімату в колективі.

За матеріалами кафедри фізичної культури,  спорту та методики викладання


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print