Методичний вебінар «Викладання української мови і літератури в НУШ: практичний досвід та методичні знахідки» для студентів-філологів

Концепція Нової української школи базується на переосмисленні ролі освіти в житті дитини та суспільства загалом. У центрі цієї моделі – особистість учня з її унікальними здібностями, потребами та прагненням до самовираження. Особливий акцент робиться на розвитку критичного мислення, самостійності та креативності – рис, що формують людину майбутнього.

Важливим інструментом у формуванні цих якостей виступає українська мова та література. Вони не лише навчають спілкуватися та розуміти культуру, а й відкривають простір для творчості, натхнення, емоційної чутливості. Саме на уроках словесності учень і вчитель мають змогу співтворити, заглиблюючись у світ образів, ідей та цінностей.

Втім, із впровадженням освітніх реформ та оновленням методичних підходів перед педагогами постає низка викликів. Як викладати матеріал так, щоб він не лише запам’ятовувався, а й надихав? Як поєднати навчальний зміст із життєвими реаліями учнів? Де шукати якісну, перевірену інформацію для розробки сучасного, ефективного уроку, що відповідатиме як вимогам програми, так і запитам дітей?

З цими та іншими питаннями студенти соціально-гуманітарного факультету намагалися розібратися 27 травня на  вебінарі, де запрошеною спікеркою стала вчителька української мови та літератури Бердянської гімназії №20 «Інтелект» Бердянської міської ради Запорізької області Вікторія Білоусова.

Під час зустрічі Вікторія поділилася власним професійним шляхом, зосередивши увагу на тонкощах і викликах дистанційного навчання. В її розповіді прозвучали не лише цінні поради, а й живі приклади з практики, що надали студентам реалістичне уявлення про роботу в сучасному освітньому середовищі.

Особливу користь мала покрокова інструкція для початківців — своєрідна дорожня карта для тих, хто тільки вступає на шлях педагогіки. Як не загубитися у вирі перших вражень? Як грамотно організувати підготовку до уроків і водночас налагодити довірливу взаємодію з класом?

У центрі уваги дискусії опинилися ключові аспекти освітнього процесу:

  • оновлені навчальні програми та сучасні підручники;
  • система оцінювання за компетентнісними критеріями, з акцентом на розвиток ключових навичок;
  • онлайн-уроки – від технічного оснащення до ефективних методичних рішень, які допомагають зберегти живу взаємодію навіть на відстані.

Здобувачі отримали неоціненний практичний досвід, який допоможе їм у засвоєнні майбутньої професії.

Свіца Тетяна, старша викладачка
кафедри української та зарубіжної літератури
і порівняльного літературознавства


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print