10 жовтня, на Всесвітній день психічного здоров’я, учасники науково-практичного гуртка «Проблема залежності від соціальних мереж у сучасному суспільстві» Марія Лосєва, Дар’я Куньо, Надія Фоміна та Владислав Карацупа під керівництвом завідувача навчальної психолого-консультативної лабораторії () Марини Богдан (), провели психологічну акцію «Віртуальність vs. Реальність».
Оскільки тема залежності від соціальних мереж не припиняє бути актуальною, особливо серед студентської молоді, яка є основними їх користувачами, акція викликали інтерес та активність студентів. Охочих прийняти участь в акції було чимало, багато з них зізналися, що соціальні мережі подекуди заважають їм вчитися, займатися спортом або, навіть, спати. Більшість учасників соціального опитування, яке було частиною акції, відповіли, що проводять в режимі «онлайн» від 1 до 8 годин, а дехто називав ще більшу цифру.
У зв’язку з цим, учасникам акції пропонувалося пройти експрес-діагностику на виявлення схильності до виникнення залежності від соціальних мереж та ознайомитися з профілактичним буклетом, в якому описано основні симптоми даного явища та рекомендації щодо попередження його розвитку.
Також в ході акції усім бажаючим студентам та викладачам пропонувалося відповісти на питання, якою альтернативою вони б могли зайняти свій час, витрачений на безцільне блукання в просторах Інтернет. Студенти різних курсів й спеціальностей охоче брали участь в акції, та залишали свої пропозиції щодо альтернативних занять на спеціальному стенді, де їх могли бачити усі бажаючі. Виявилося, що дорогоцінний час, який «відбирають» соціальні мережі, можна було б використати з більшою користю – зайнятися справами, характерними для студентської молоді: навчання, хобі, робота, сон, сім’я. Завдяки такому формату роботи, в ході проведення акції волонтерами-організаторами були отримані статистичні дані, які будуть покладені в основу майбутньої дослідницької роботи науково-практичного гуртка.
Владислав Карацупа,
студент 3 курсу факультету
психолого-педагогічної освіти та мистецтв
Світлини Ярослави Сокол,
студентки 3 курсу факультету
психолого-педагогічної освіти та мистецтв