Воркшоп – активна форма професійного зростання

30 листопада 2019 року викладачі кафедри дошкільної освіти ФДССО Ірина Улюкаєва (к.п.н., доцент), Юлія Семеняко (к.п.н., ст.викладач) та Леся Мороз-Рекотова (асистент) взяли участь в авторському вокршопі «Вільна освітня діяльність дошкільників як сучасний тренд зарубіжної педагогіки, або що варто запроваджувати в Україні?». Спікером навчального семінару виступила Катерина Крутій, доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Захід об’єднав понад 70 педагогів із різних куточків країни, які зібралися у м. Запоріжжя.

Професор К. Крутій акцентувала увагу учасників на питаннях перспектив розвитку дошкільної освіти на засадах ідей та положень педагогіки італійського педагога Марії Монтессорі. Відтак, актуальним завданням закладів дошкільної освіти сьогодні є спонукання дитини до гармонійного всебічного саморозвитку, що відбувається у спеціально створеному педагогом середовищі, у якому дитина займає провідну роль, а вихователь лише допомагає їй у цьому.

За 6 годин інтенсивної роботи фахівці дошкільної освіти отримали чималу кількість інформації. По-перше, розглянули китайську освітню практику «ANJI PLAY», проект Естонії «Читацьке гніздо» (Буккроссинг); ознайомилися з технологію «Стіни, стеля та підлога, які говорять» (європейський підхід до освітнього простору), філософією італійської методики Редджіо Еміліа; дізналися про «Педагогіку калабані» (український підхід до здоров’ятворення) та актуальний тренд європейської дошкільної освіти «Лісові школи».

По-друге, у форматі «світового кафе» обговорили особливості вибору культурної освітньої практики, підходу, методики чи технології під конкретні можливості закладу освіти.

По-третє, учасники вчилися використовувати трендові форми та методи роботи в груповій роботі під час воркшопу. У ході активної взаємодії визначали можливі ризики, що можуть виникати в процесі впровадження закордонних освітніх технологій, а також шукали причину їх появи та можливі шляхи уникнення.

Воркшоп був насиченим та живим, що не могло не викликати захват. Викладачі кафедри дошкільної освіти поділитися досвідом своєї роботи і переконалися, що доцільна інтеграція вітчизняних та зарубіжних технологій дошкільної освіти сприятиме формуванню життєвих компетентностей дитини, які стануть фундаментом для формування творчої самостійної особистості.

По завершенню воркшопу всі учасники отримали сертифікати про навчання та практичні кейси матеріалів.

Юлія СЕМЕНЯКО
к.п.н., старший викладач кафедри дошкільної освіти
світлини з архіву кафедри


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print