Виробнича практика – важливий засіб формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителів біології та основ здоров’я

У грудні 2022 р. відбулася звітна конференція з виробничої практики здобувачів вищої освіти 4 курсу освітньо-професійної програми «Біологія та здоров’я людини. Фізична реабілітація» першого (бакалаврського) освітнього рівня спеціальності 014.05 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) денної форми навчання (керівники практики: професор кафедри біології, здоров’я людини та фізичної реабілітації Світлана Хатунцева, доценти Світлана Кара, Наталя Пешенична).

Особливістю цього виду практики було не тільки вдосконалення вмінь та навичок спостерігати та аналізувати освітній процес, узагальнювати та систематизувати педагогічний досвід, проводити освітню роботу з учнями з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей, але й вдосконалення практичних умінь та навичок підготовки та проведення уроків з біології та основ здоров’я різних типів та видів із застосуванням здоров’язбережувальних педагогічних технік.
Учасниками конференції було акцентовано увагу на тому, що сучасний вчитель має відповідати професійним вимогам, які дозволять йому проєктувати освітній процес як здоров’язбережувальний, до змісту якого належить: здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології; здійснювати профілактично-просвітницьку роботу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни; формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя; зберігати особисте фізичне та психічне здоров’я під час професійної діяльності тощо.
Під час звітної конференції учасники заходу обговорили основні проблеми організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти із застосуванням здоров’язбережувальних педагогічних технологій в умовах дистанційного навчання. Здобувачі вищої освіти поділилися досвідом застосування оздоровчих технік, пов’язаних із безпосереднім впливом на функціональний стан різних органів та систем організму (гімнастики для очей, дихальної гімнастики тощо) та технік, що сприяють запобіганню станам перевтоми, гіподинамії школярів (фізкультурні паузи тощо).
Звітна конференція відбулася у творчій атмосфері, співпраці та взаємоповаги. Студенти з ентузіазмом представляли педагогічний досвід у формі фото-, відеозвітів, презентацій; обмінювалися яскравими враженнями та емоціями, ділилися досвідом, ідеями, пропозиціями, проблемами.
Підбиваючи загальний підсумок практичної діяльності, вкотре було підтверджено, що «без практики – теорія марна, після практики теорія – очевидна». Забезпечення здоров’язбережувальної спрямованості освітньої діяльності здобувачів вищої освіти у вищому закладі освіти є важливою умовою ефективності цілеспрямованого процесу професійної підготовки майбутніх учителів біології та основ здоров’я.

Руслан Сухарєв, Ольга Баришнікова,
здобувачі вищої освіти 4 курсу освітньо-професійної програми
«Біологія та здоров’я людини. Фізична реабілітація»
Світлини з архіву здобувачів вищої освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print