Європейський досвід і український контекст: спільна експертна дискусія в межах проєкту ERASMUS+ LECTURE

19 грудня 2025 року  в межах реалізації міжнародного проєкту ERASMUS + KA2 LECTURE «Introducing Leading European Competences into Teacher Training Standard to Ensure Ukraine’s Resilience» (Впровадження провідних європейських компетентностей у стандарт підготовки вчителя для забезпечення стійкості України): Project n.101179602ERASMUS-EDU-2024-CBHE-STRAND-3 відбувся онлайн-воркшоп, присвячений обговоренню результатів самооцінювання та підготовки Desk Review Report на основі розробленого проєкту загальної рамки професійних компетентностей педагогів за освітніми програмами «Середня освіта».

Організацію, модерацію та координацію заходу забезпечила команда Бердянського державного педагогічного університету, яка продемонструвала високий рівень професійної підготовки, чітку структуру роботи та творчий підхід до міжуніверситетської взаємодії. Модераторками воркшопу виступили координаторка проєкту від Бердянського державного педагогічного університету проф. Ольга Гуренко, виконавці проєкту доц. Ірина Школа та доц. Крістіна Петрик, які вибудували цілісну концепцію заходу, забезпечили відкритий простір для професійного діалогу, живої активної взаємодії та глибокого експертного обговорення між українськими та європейськими партнерами. Важливим фактором успішної реалізації воркшопу стала бездоганна технічна організація заходу: високий рівень цифрової підтримки, стабільну онлайн-комунікацію та ефективну координацію інтерактивних елементів, яку забезпечила IT-менеджерка проєкту Валентина Медведенко.

У воркшопі взяли участь представники українських університетів-партнерів та європейські експерти. До роботи долучилися команди Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди, Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Під час воркшопу було презентовано результати самооцінювання за п’ятьма ключовими професійними сферами:  професійна відданість; ефективне викладання, навчання та оцінювання; різноманітність, добробут та стійкість; інформаційно-цифрова грамотність; інституційна відданість.

Європейські партнери з університетів Тор Вергата (Італія), Балеарських островів (Іспанія), Політехніки Тімішоари (Румунія), Тарту (Естонія) надали незалежну експертну оцінку, аналітичні коментарі та практичні рекомендації щодо розвитку компетентностей майбутніх учителів математики, історії та громадянської освіти, української мови та літератури.

Особливою рисою заходу стала інтерактивна взаємодія, організована й реалізована командою БДПУ: після кожної презентації учасники заповнювали онлайн-опитування, що дало змогу оперативно зібрати зворотний зв’язок та поєднати внутрішню самооцінку із зовнішньою експертною перспективою. Підсумкова дискусія була спрямована на визначення пріоритетів майбутніх програм підвищення кваліфікації викладачів.

Проведений воркшоп засвідчив високий рівень професіоналізму та креативності команди Бердянського державного педагогічного університету, ефективність партнерської взаємодії з європейськими колегами та став важливим кроком у напрямі оновлення змісту педагогічного освіти України відповідно до європейських стандартів та сучасних викликів. Водночас захід продемонстрував, що впровадження провідних європейських компетентностей у підготовку вчителя є ключовим фактором посилення стійкості української освітньої системи в умовах трансформацій та громадських викликів.

 За матеріалами проєкту ERASMUS + KA2 LECTURE


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print

Залишити відповідь