Травень та червень – дуже відповідальні місяці для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Адже саме у цей час гаряча пора складання державних екзаменів, які ведуть здобувачів до омріяної кінцевої мети – отримання диплому про вищу освіту.
Протягом цих місяців державні екзамени складали і здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота, першими марафонцями були студенти заочної форми навчання, які стартували з 14 травня, а завершили інтелектуальний марафон 17 червня здобувачі денної форми навчання.
Цього року, майбутні соціальні працівники складали 3 державні екзамени – Атестаційний екзамен зі спеціальності Соціальна робота, Кваліфікаційний екзамен зі спеціалізації «Соціальна педагогіка» та захист кваліфікаційної роботи, оскільки написання бакалаврської роботи є обов’язковою складовою освітньої програми, що задекларовано Стандартом вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Для кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти та її здобувачів процедура підготовки та складання державних екзаменів є особливим видом діяльності, який завжди починається задовго до травня, оскільки велику увагу приділяємо підготовці. Зазвичай робота розпочинається із перегляду та оновлення програм, а потім своє логічне продовження знаходить у групових та індивідуальних консультаціях та супроводах здобувачів до складання безпосередньо самих екзаменів.
Цього року, незважаючи на ракетні обстріли, проблеми з електрикою, наші державні екзамени пройшли за планом та без надзвичайних ситуацій, не дивлячись на те, що наші здобувачі служать і у Збройних силах України, і активно волонтерять, і вже працюють у соціальних службах та допомагають вирішувати складні життєві ситуації, усі були готові демонструвати знання, отримані протягом чотирьох років навчання, оскільки саме під час війни прийшло розуміння, що тільки якісні знання та свій особистий внесок можуть наблизити нас до перемоги та стабільності.
Зацікавленість здобувачів у навчанні реалізувалась у їх гарній підготовці до державних екзаменів, а також проявилась у виборі тем наукових досліджень в межах написання кваліфікаційних робіт, яка була спрямована на різноманітні аспекти соціальної підтримки різних категорій населення в умовах війни, а проведені дослідження, в свою чергу, підкреслили актуальність і важливість соціальної роботи в сучасних умовах. Теми кваліфікаційних робіт охоплювали широкий спектр проблем, таких як підтримка сімей військовослужбовців, психологічна допомога дітям та дорослим, що постраждали від воєнних дій, інтеграція вимушених переселенців, соціальна адаптація ветеранів та багато інших.
Завдяки цим дослідженням здобувачі вищої освіти не лише підтвердили свою готовність до професійної діяльності, але й зробили свій внесок у розвиток практичних підходів до вирішення нагальних соціальних проблем. Їхні роботи стали цінним джерелом для подальшого розвитку соціальних програм і ініціатив, які сприятимуть стабілізації та покращенню соціального середовища в країні.
Під час екзаменів майбутні соціальні працівники продемонстрували високий рівень знань та практичних навичок, здобутих під час навчання. Вони показали глибоке розуміння теоретичних основ соціальної роботи, здатність аналізувати складні ситуації та знаходити ефективні шляхи їх вирішення. Крім того, студенти виявили відмінні комунікативні та організаційні здібності, що є незамінними для успішної роботи у соціальній сфері.
Усі члени екзаменаційної комісії відзначили професійний зріст та особистий розвиток здобувачів, що є результатом наполегливої праці як самих студентів, так і викладачів кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти. Особливу вдячність було висловлено на адресу викладачів, які, незважаючи на складні умови, продовжували активно працювати, надаючи студентам необхідну підтримку та консультації.
Завершення державних екзаменів стало важливою віхою на шляху до отримання дипломів, а також початком нових професійних звершень. Випускники готові до активної професійної діяльності, маючи міцний багаж знань та навичок, які вони зможуть використовувати для покращення життя людей і суспільства в цілому.
Отримані дипломи відкриють перед ними нові горизонти та можливості для подальшого розвитку і кар’єрного росту. Ми впевнені, що майбутні соціальні працівники будуть гідно представляти нашу університетську спільноту та робити значний внесок у розвиток соціальної роботи в Україні. Бажаємо їм успіхів та натхнення у їхній важливій і благородній праці!
За матеріалами кафедри