5–6 липня 2022 року відбулися заняття у третій міжнародній літній науковій online – школі «Адаптивні процеси в освіті». Співорганізатором виступив науково-дослідний інститут провідництва в освіті БДПУ. На засіданнях, за участі МОН України, НАПНУ, університету менеджменту освіти НАПНУ та ряду університетів України, було розглянуто пілотний досвід запровадження ідей адаптивного управління у системі національної освіти.
Науково-дослідний інститут провідництва в освіті був представлений науковцями кафедри менеджменту та адміністрування, науковими кореспондентами кафедри, аспірантами та здобувачами другого (магістерського) рівня освіти.
Виконуюча обов’язки завідувачка Відділом освіти м. Бердянськ Тетяна Фурманова у доповіді «Кризи військового часу, як виклик адаптивним можливостям управління освітою в умовах тимчасової окупації регіону» поінформувала учасників літньої школи про основні виклики управлінської діяльності в дистанційному (переміщеному) режимі. Наголошено на патріотичній, проукраїнській позиції абсолютної більшості педагогічних працівників закладів освіти міста.
Заступниця директора Бердянської спеціалізованої школи № 16 Ольга Коробова, зважаючи на останні події в закладах освіти міста, охарактеризувала спроби окупантів щодо посилення тиску на керівництво шкіл та педагогів, учнів та їх батьків з метою організації навчання за російськими освітніми стандартами. Та нічого у них не вийде. Бердянськ – це Україна!
Директор ЦДЮТ імені Є. Руднєвої Олег Балабан готується до вступу в аспірантуру БДПУ і виступив з доповіддю «Від бренду до тренду: адаптивний вплив «економіки вражень» на розвиток закладу освіти». Важливість обраної теми визвали інтерес у модераторів літньої наукової школи. Бажаємо пану Олегу наукового зростання.
Кандидатка педагогічних наук, ка кафедри менеджменту та адміністрування Ольга Старокожко в науковій доповіді «Адаптація та авторизація позиції менеджера освіти в поліпарадигмальному освітньому ландшафті» окреслила рекомендації менеджерам освіти для прагматичного вибору парадигм організації освітнього процесу в складному, динамічному освітньому просторі.
Адаптивні підходи щодо вимірювання рівнів розвитку провідницького потенціалу особистості менеджера освіти були окреслені професором Василем Крижком та аспіранткою Юлією Кондратенко як результат її наукового дослідження на здобуття наукового ступеню доктора філософії в галузі управління освітою.
Наукова дискусія з окреслених питань надзвичайно корисна в умовах масового переміщення науковців та втрати традиційних наукових зв’язків.
Всі учасники літньої школи сплатили посильну грошову допомогу Фонду Збройних Сил України. Перемога за нами. Слава Україні!
Василь Крижко