Від теорії до практики (науково-методичний семінар «Формування виконавської  компетентності: методики, технології»)

1-го листопада у Бердянському державному педагогічному університеті на кафедрі теорії та методики навчання мистецьких дисциплін пройшов ІІ-ий Всеукраїнський науково-методичний семінар «Формування виконавської компетентності: методики, технології» для вчителів музичного мистецтва закладів загальної середньої освіти, викладачів закладів позашкільної освіти, викладачів закладів вищої освіти, здобувачів вищої освіти, концертмейстерів в дистанційному форматі.

Метою науково-методичного семінару було дослідження методичних та практичних аспектів проблеми формування виконавської компетентності фахівців музичного мистецтва  у процесі навчальної або практичної діяльності.

Актуальна тематика семінару зацікавила як представників закладів вищої освіти (Чернівецький національний університет імені Юрія Федковича, Рівненський державний гуманітарний університет, Бердянський державний педагогічний університет), вчителів мистецтва з різних регіонів України (Вінниця, Запоріжжя, Дніпро, Курахово), так і здобувачів першого (бакалаврського) та  другого (магістерського) рівнів вищої освіти.

Триває наша співпраця з Відділом змісту і технологій педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти та освіти дорослих імені Івана Зязюна (зав. відділом – докторка Мирослава Вовк). Доповідь кандидатки педагогічних наук, старшого наукового співробітника відділу змісту і технологій педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН Світлани Соломахи «Діалог митців і освітян в оновленому змісті національної мистецької освіти: Олександр Козаренко – піаніст, педагог, мистецтвознавець» зацікавила всіх присутніх своєю змістовністю, емоційною розповіддю про українського педагога, піаніста, мистецтвознавця  Олександра Козаренка. Доповіді учасників науково-методичного семінару були сфокусовані на актуальній проблемі формування виконавської компетентності в сучасних умовах: забезпечення педагогічних аспектів музичної підготовки здобувачів (доц. Олена Бузова), особливості організації вокально-хорової роботи у сучасних освітніх реаліях (доц. Вікторія Григор’єва), особливості диригентської підготовки в дистанційному форматі. (доц. Анетта Омельченко) та інші.

Під час науково-методичного семінару доповідачі ділилися власним педагогічним та музичним досвідом, висловлювали погляди та міркування  щодо актуальних питань музично-педагогічної освіти результатом чого стали активні дискусії та обговорення представлених надбань.  Треба відзначити високу активність усіх присутніх під час проведення семінару, що засвідчує його актуальність та професійний інтерес до представлених напрямків роботи.

У межах семінару були презентовані майстер-класи та творчі проєкти від викладачів кафедри та запрошених гостей. Майстер-клас «Робота над твором великої форми у дуеті. Особливості фразобудови пізднього романтизму» (http://surl.li/jtnmtb ) представлений старшим викладачем кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін Володимиром Величко; майстер-клас «Інтеграція у музичному мистецтві: шляхи реалізації у концертній діяльності» (http://surl.li/zcilgj ) презентований викладачкою кафедри, композиторкою  Юлією Махотіною. Цікавий творчий проєкт «Пісенна патріотика Рівненщини» (http://surl.li/qmpkyz) представила запрошена гостя семінару доцентка кафедри музикознавства, фольклору та музичної освіти факультету музичного мистецтва РДГУ, засновниця і художній керівник фольклорного гурту “Джерело” Раїса Цапун та старша викладачка кафедри музикознавства, фольклору та музичної освіти факультету музичного мистецтва РДГУ Людмила Гапон із творчим проєктом «Робота над виконавською інтерпретацією народно вокальних творів регіону Середнього Полісся (пісні звичайного жанру) (http://surl.li/lezzax ; http://surl.li/wytrii ; http://surl.li/siifvi )».

Таким чином, представлена на семінарі актуальна інформація презентує роботу кафедри та популяризує нові наробки викладачів. Основна мета проведення науково-методичного семінару: ознайомлення з новітніми технологіями та підвищення рівня педагогічної (виконавської) майстерності її учасників була досягнута, а усі поставлені завдання виконані.

Дякуємо організаторам семінару і сподіваємось на подальшу творчу співпрацю й плідну роботу!


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print