26 лютого на кафедрі соціальної роботи та інклюзивної освіти відбулося засідання студентського наукового гуртка «Соціалізація дітей, молоді в умовах сучасного соціокультурного простору» (керівник: доцент Наталя Захарова). На порядок денний винесені такі питання: роль студентської науки в професійному становленні; діяльність студентського наукового гуртка: цілі, напрямки, досвід; обговорення теми дослідження цього року: «Соціалізація особистості в умовах соціальної невизначеності».
У вступному слові модераторка зазначила, що зростають вимоги до професійної підготовки соціальних педагогів та соціальних працівників. Одним із ключових інструментів цього процесу є студентська наукова діяльність, яка забезпечує активну взаємодію майбутніх фахівців із навчанням, наукою та практикою; сприяє формуванню професійних компетентностей: аналітичне мислення, креативність, навички дослідницької діяльності.
Діяльність студентського наукового гуртка: цілі, напрямки, досвід.
Здобувачів, які тільки долучаються до студентської науки, проінформували про цілі, завдання гуртка, історію його створення та досягнення. У презентації досягнень особливу увагу приділили складному періоду відновлення діяльності гуртка в умовах функціонування «університету без стін». Так, 2022-2023 н.р. студентські дослідження напрямку «Соціальний простір без «павуків» концентрувалися на профілактиці асоціальних підліткових субкультур. У 2023-2024 н.р. було обрано напрям «Зелена соціальна робота в ракурсі соціалізації особистості», де досліджувалися чинники взаємодії тріади «особистість-суспільство-природа». Отже, загальна тема студентських досліджень кожного року розширювалася та поглиблювалася через розвідку актуальних питань соціалізації особистості.
Обговорення теми дослідження на 2025рік
На 2024-2025 н.р. запропоновано наступну тему студентських досліджень: «Соціалізація особистості в умовах соціальної невизначеності». Етап обговорення теми дослідження викликав схвалення як актуального дослідження. Здобувачі зазначали, що внаслідок соціальних криз, нестабільності та швидких трансформацій суспільства ускладняються процеси соціалізації, формування життєвих стратегій. Отже, потреба в підготовці компетентних фахівців є надзвичайно актуальною, а участь студентів в науковій діяльності дозволяє краще підготуватися до майбутньої професійної діяльності.
Прийоми стимулювання наукової діяльності здобувачів.
Засідання гуртківців пройшло в атмосфері науковості та креативності: аспекти традиційної презентації чергувалися з інтерактивними прийомами зацікавлення здобувачів науковими розвідками. Позитивні емоції у здобувачів викликали приклади видатних українських науковців, які у віці молодої людини зробили прогресивні наукові відкриття: Сергій Корольов у 26 років – розробка першої ракети; Борис Патон у 21 рік – технології автоматичного зварювання; Микола Амосов у 40 років – штучні клапани серця, концепція біокібернетики.
Здобувачі були надзвичайно активні при вирішенні завдань вікторини: «Соціалізація особистості в умовах соціальної невизначеності»: коментували явище соціалізації в умовах невизначеності; причини соціальної небезпеки та чинники успішної соціалізації особистості в умовах невизначеності.
Тож, вважаємо, що проведений захід відіграє ключову роль у долученні здобувачів до наукової діяльності, активізує дослідження актуальних соціально-педагогічних питань, нових підходів до соціалізації і професійного розвитку майбутніх фахівців у контексті сучасних соціальних викликів.
За матеріалами