Актуальні проблеми професійного самовдосконалення вчителя-реабілітолога

Сучасна педагогічна практика вимагає регулярного підвищення кваліфікації вчителів-реабілітологів, щоб відповідати викликам інклюзивної освіти та ефективно працювати з дітьми з особливими потребами.

04 березня на кафедрі біології, здоров’я людини та фізичної реабілітації  Бердянського державного педагогічного університету  відбувсянауково-методичний семінар «Актуальні проблеми професійного самовдосконалення вчителя-реабілітолога».

Актуальність цієї теми зумовлена потребою у безперервному вдосконаленні методів навчання та врахуванні індивідуальних особливостей кожного здобувача освіти для забезпечення високої якості й ефективності освітнього процесу.

Під час заходу було порушено важливі питання: огляд сучасних проблем у професійному самовдосконаленні вчителів-реабілітологів, роль професійного самовдосконалення вчителя-реабілітолога у формуванні безбар’єрного освітнього простору (доктор педагогічних наук, професор Світлана Хатунцева); інвалідність як  суспільна проблема еволюції суспільних поглядів на цю проблему (ст. викладач  Ірина Расторгуєва); самовдосконалення вчителя-реабілітолога як фактор ефективної роботи в інклюзивному освітньому середовищі (доцент  Віталій Гнатюк); інноваційні підходи до підготовки вчителя-реабілітолога в контексті індивідуалізації навчання учнів з особливими освітніми потребами (доцент  Наталя  Пшенична); методичні засади самовдосконалення вчителя-реабілітолога в умовах безбар’єрного освітнього середовища (ст. викладач  Анастасія Єфімова); індивідуалізація реабілітаційного процесу у навчанні учнів з особливими освітніми потребами: компетентності вчителя-реабілітолога (ст. викладач Віта Черневич).

Під час заходу було наголошено, що обмежений доступ до сучасних технологій і новітніх методик створює перешкоди для професійного самовдосконалення. Використання цифрових інструментів та інтерактивних методів (наприклад, кейс-стаді, рольові ігри) є важливими засобами підвищення якості освітнього процесу; аналіз практичних кейсів і участь у майстер-класах дозволяє виявити ефективні стратегії для впровадження інноваційних методик у щоденну роботу; розробка персональних планів професійного зростання дозволяє врахувати специфіку роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та сприяє адаптації методик до індивідуальних особливостей кожного.

Учасники семінару активно долучилися до обговорення, обмінювалися думками та досвідом з актуальних питань професійного самовдосконалення, а також отримали сертифікати (0,24 кредити ЄКТС). Було представлено різні точки зору та запропоновано конструктивні шляхи їх вирішення.

Щиро дякуємо стейкхолдерам за активну участь у науково-методичному семінарі.  Зацікавленість стейкхолдерів, їхній професійний досвід та змістовні ідеї значною мірою сприяли ефективному проведенню заходу.

Таким чином, науково-методичний семінар відзначився високим рівнем наукової дискусії та активною участю всіх присутніх, що засвідчило його успішне проведення.


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print