Простір самопізнання і професійного зростання: підсумки роботи науково-практичного гуртка з лайф-коучингу

За результатами роботи у першому півріччі 2025–2026 навчального року діяльність науково-практичного гуртка «Лайф-коучинг: технології самопізнання й успішної самореалізації» (керівниця – докторка філософії, доцентка кафедри педагогіки Надія Діра) стала для учасників цінним простором глибокого осмислення себе, власних цінностей і життєвих стратегій, де наукова ґрунтовність органічно поєднується із сучасним баченням особистісного та професійного розвитку майбутнього педагога.

Упродовж серії зустрічей учасники досліджували власні поведінкові патерни, опановували інструменти самопізнання, рефлексії та саморегуляції, навчалися усвідомлено формулювати цілі й планувати кроки до їх реалізації. Значну увагу було приділено аналізу особистісних ресурсів і внутрішніх обмежень в освітній, професійній та особистій сферах, а також розвитку відповідальності за власні рішення та життєвий вибір.

Робота гуртка вибудовувалася як цілісний освітньо-дослідницький простір, у якому науковість органічно поєднувалася з практичною значущістю отриманих результатів. Учасники не лише ознайомлювалися з теоретичними підходами, а й навчалися застосовувати їх для аналізу власного досвіду, професійних ситуацій та актуальних освітніх викликів. Кожна активність була методично вивіреною та спрямованою на розвиток рефлексивного мислення, самостійності й професійної відповідальності майбутніх педагогів.

Поєднання індивідуальної та групової рефлексії дало змогу учасникам глибше усвідомити власні переживання, цінності й професійні орієнтири, водночас співвідносячи їх із досвідом інших. Такий формат сприяв формуванню навичок аргументованого діалогу, прийняття різних точок зору та усвідомлення себе як частини професійної спільноти. Створене безпечне й підтримувальне середовище стало ключовою умовою відкритості, довіри та готовності до експериментування без страху помилки – необхідної передумови глибокого особистісного й професійного розвитку.

Піврічний підсумок роботи гуртка варто розглядати не як завершення, а як точку зростання, що окреслює нові горизонти самореалізації здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв. Набуті знання, сформовані рефлексивні вміння та досвід спільної роботи створюють надійну основу для подальшого професійного становлення, поглиблення наукових інтересів і свідомого вибудовування власної педагогічної траєкторії. Саме в цьому полягає цінність гуртка як простору безперервного розвитку, де кожен крок стає стартом для нових сенсів, рішень і можливостей.

За матеріалами Надії Діри

A Space for Self-Discovery and Professional Growth: Results of the Life Coaching Research and Practice Group

Based on the results of the first semester of the 2025–2026 academic year, the activities of the research and practice group «Life Coaching: Technologies for Self-Discovery and Successful Self-Realization» (headed by Nadiia Dira, PhD, Associate Professor of the Department of Pedagogy) have become a valuable space for participants to deeply reflect on themselves, their values, and life strategies. Here, scientific rigor organically blends with a modern vision for the personal and professional development of future educators.

Throughout a series of sessions, participants explored their own behavioral patterns, mastered tools for self-discovery, reflection, and self-regulation, and learned to consciously formulate goals and plan the steps toward their realization. Significant attention was paid to analyzing personal resources and internal limitations within educational, professional, and personal spheres, as well as developing accountability for one’s own decisions and life choices.

The group’s work was structured as a holistic educational and research environment where scientific inquiry was seamlessly integrated with the practical significance of the results. Participants did not merely familiarize themselves with theoretical approaches but also learned to apply them to analyze their own experiences, professional situations, and current educational challenges. Each activity was methodically calculated and aimed at developing reflective thinking, autonomy, and the professional responsibility of future teachers.

The combination of individual and group reflection allowed participants to gain a deeper understanding of their own experiences, values, and professional orientations while aligning them with the experiences of others. This format fostered skills in reasoned dialogue, the acceptance of diverse perspectives, and the realization of oneself as part of a professional community. The creation of a safe and supportive environment served as a key condition for openness, trust, and a readiness to experiment without fear of error – an essential prerequisite for profound personal and professional growth.

The mid-year summary of the group’s work should be viewed not as a conclusion, but as a point of growth that outlines new horizons for self-realization for both undergraduate and graduate students of the Faculty of Psychological and Pedagogical Education and Arts. The acquired knowledge, developed reflective skills, and experience in collaborative work create a solid foundation for further professional development, the deepening of scientific interests, and the conscious construction of one’s own pedagogical trajectory. In this lies the value of the group as a space for continuous development, where every step becomes a starting point for new meanings, decisions, and opportunities.

Based on materials by Nadiia Dira


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print

Залишити відповідь