Академічна доброчесність в європейському освітньому і науковому просторах: багатовимірна імерсивна модель

Академічна доброчесність є надзвичайно важливою у сучасному освітньому й науковому просторі. Вона передбачає чесне представлення власної роботи й ідей. Це означає відсутність плагіату, тобто копіювання чи використання чужих ідей без належного зазначення джерел. Це стосується як студентів, так і науковців. Забезпечує довіру в освітньому й науковому середовищах. Люди повинні бути впевнені, що результати досліджень і знання, що набуваються в учбових закладах, є чесними й достовірними. Сприяє створенню високих стандартів у науковому дослідженні та освіті. Це допомагає зберігати якість знань і забезпечує розвиток нових ідей у чесний спосіб.

Дотримання академічної доброчесності формує у студентів і науковців професійну етику, яка є важливою в будь-якій галузі. Це означає відповідальне ставлення до роботи, у тому числі до опублікованих матеріалів, даних та методів досліджень. Вона спрямована проти шахрайства, яке може порушити розвиток науки та освіти. Чесність і чесні стандарти є необхідними для ефективного функціонування освітніх і дослідницьких інститутів.

Загалом, академічна доброчесність є основоположною складовою сучасного освітнього й наукового простору. Вона створює основу для чесного обміну знаннями і дослідженнями, що сприяє демократичному розвитку суспільства та наукового прогресу.

У Бердянському державному педагогічному університеті питанню дотримання академічної доброчесності приділяється велика увага. Одним з напрямків роботи, пов’язаної з її дотримання, є просвітницька та роз’яснювальна діяльність для здобувачів БДПУ.

Саме тому впродовж грудня 2023 – лютого 2024 року (два з половиною місяці) здобувачі гуманітарно-економічного факультету, зокрема кафедри історії та філософії: Яковець Ольга, Босенко Олеся та Молярова Лілія, пройшли освітній курс для студентів та аспірантів «Академічна доброчесність в європейському освітньому і науковому просторах: багатовимірна імерсивна модель», який вже вдруге проводився в рамках проєкту проєкту «AICE – With Academic integrity to EU values: step by step to common Europe». Проєкт співфінансується Виконавчим агентством ЄС з освіти, аудіовізуальних засобів та культури в рамках напряму «Жан Моне» програми Erasmus+.

Під час навчання здобувачки отримали знання за такими напрямками:

  • яким має бути сучасний та доброчесний здобувач освіти;
  • інструменти здобувача освіти у боротьбі за академічну доброчесність;
  • інституційна культура академічної доброчесності: шляхи її формування;
  • види порушень академічної доброчесності, їх попередження та боротьба з ними;
  • роль здобувача освіти у формуванні системи забезпечення якості освіти у закладі, де він навчається;
  • ефективний вплив на забезпечення академічної доброчесності за межами власного закладу освіти;
  • академічна доброчесність у міжнародній науковій діяльності;
  • академічна доброчесність у відкритій науці для здобувачів освіти;
  • імерсивні технології навчання.

Учасники освітнього курсу мали змогу прослухати 11 навчальних лекцій в режимі відеоконференції за допомогою платформи Zoom.

Всі бажаючі можуть подивитися записи лекцій на каналі YouTube «Доброчесні ефіри» за посиланням https://www.youtube.com/@integrity_sumy.   

За підсумками проходження освітнього курсу та виконання фінального творчого завдання, яке складалося з декількох блоків різної складності, студентки отримали сертифікати, що засвідчують належне виконання всіх умов навчання на курсі та успішного складання підсумкового творчого завдання. Найголовніше, здобувачки ознайомилися з цікавою та корисною інформацією, отримали важливі знання, навички та практичні поради, що в майбутньому допоможуть їм бути успішними та доброчесними в своїй професійній діяльності.

Яковець Ольга,

здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти

Гуманітарно-економічного факультету

Кафедри історії та філософії БДПУ;

Антощак Марина,

кандидат історичних наук, доцент

Гуманітарно-економічного факультету

Кафедри історії та філософії БДПУ   


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print