Для подальшого професійного становлення

Згідно з навчальним планом, студенти 303 а, б групи Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти, які навчаються за напрямом підготовки «Соціальна педагогіка», проходили професійно-орієнтовну безвідривну практику у позашкільних навчальних закладах Бердянська з 16 листопада до 12 грудня ц. р.

EB0VZcS6vfg

Студенти були закріплені за позашкільними навчальними закладами: «Клуб дитячої та юнацької творчості «Зоряний»: Анна Бойцан, Надія Дубяга, Катерина Жигалова, Марина Кротенко, Марія Отчич, Анастасія Самарська; «Центр дитячої та юнацької творчості»: Юлія Гейша, Наталія Лісняк, Анастасія Нагорна, Тетяна Свірь, Анастасія Смелковська, Жанна Субботіна; «Станція юних натуралістів»: Вікторія Харченко, Тетяна Чайковська, Сніжана Шарипова; «Підлітковий клуб «Сучасник»: Амріта Волкова, Катерина Дибко, Катерина Зеленецька, Олена Сєрокващенко, Вікторія Скоч, Лілія Супрун.

4jG4lIiwiWs HQUATOdKGYg q6JJKcFjasA 3Er7LlveC7A

Студенти в повному обсязі виконали програму практики та досягли провідної мети, що полягала в організації соціально-педагогічної діяльності в умовах позашкільного навчального закладу через ознайомлення зі специфікою позашкільної освіти та діяльністю позашкільного навчального закладу; аналіз змісту соціально-педагогічної діяльності в умовах позашкільного навчального закладу; вивчення діяльності керівників гуртків позашкільного навчального закладу; розвиток професійно-важливих особистісних якостей студентів.

За період практики студенти актуалізували теоретичні знання, отримали практичні навички із соціальної діагностики, соціальної паспортизації установи організації профілактичної та корекційно-розвивальної роботи з різними віковими групами. Було виконано заплановані завдання практики, підбирався оптимальний діагностичний інструментарій, зміст профілактичних та корекційних заходів.

Відповідно було здійснено:

  • діагностику гуртківців (методики «Малюнок сім'ї», опитувальники Баса-Дарки, анкети «Моє життя в сім'ї та школі», анкети «Чи палиш ти?», «Здоровий спосіб життя», «Правова культура особистості» тощо);
  • здійснена підготовка до соціально-виховних заходів з: «Осінній бал» (Сучасник), «Солом’яна виставка»(ЦДЮТ), Зліт юних натуралістів до 90-річчя юннатівського руху в Україні (СЮН); «Крок до зірок» (Зоряний);
  • розроблено та реалізовано тренінгові програми для учнів різного віку («За ЗСЖ», «Я, Ти, МИ – дружна сім'я»), заходи з профорієнтаційної роботи («Турнір знатоків професій»);
  • проведено роботу з батьками учнів (інформаційно-освітня проти насильницька програма «Профілактика насилля в сім'ї»);
  • проведено роботу з педагогами (бесіда для керівників гуртків «Психологічні особливості підліткового віку», рекомендації для педагогів щодо роботи з творчими дітьми, дітьми, які мають девіантну поведінку, схильні до правопорушень).

Підбиваючи підсумки практики, на основі студентських творчих звітів визначаємо її результативність та ефективність для подальшого професійного становлення спеціалістів.

 

Ольга Ілішова,
асистент кафедри соціальної педагогіки
Світлини з архіву інституту  

 

 

Студентські враження від практики у ПНЗ

«…Практика для кожного студента – це невід'ємна складова успішного навчального процесу. Це відповідальний та визначний період у становленні молодого спеціаліста, серйозна перевірка рівня готовності до подальшої роботи, засвоєння лекційних курсів зі спеціалізації. Ми проходити професійно-орієнтовану безвідривну практику під керівництвом асистента кафедри соціальної педагогіки Ольги Ілішової.

У процесі проходження практики ми ознайомилися з особливостями навчально-виховного процесу в клубі, відвідали гурткові заняття, познайомилися з керівниками гуртків, які поділилися з нами своїм педагогічним досвідом.  Ми, як майбутні соціальні педагоги, із задоволенням брали участь в усіх заходах, передбачених програмою практики, допомагали педагогам у проведенні різноманітних форм діяльності, проводили діагностичну роботу з дітьми.  

Загалом, наші враження від проходження практики позитивні, нам сподобалося застосовувати набуті в університеті теоретичні знання безпосередньо на практиці. Ми ще раз пересвідчилися, що діяльність соціального педагога потребує високої кваліфікації, рівня знань, моральності та людяності. І нам дуже пощастило, що ми познайомилися зі справжніми професіоналами, які віддані своїй праці,  і навчилися у них тих знань та умінь, що так необхідні кожному студенту як майбутньому фахівцю…»

      «Природа – це те, що нас оточує.  Краса природи багата й різноманітна – це  просторі степи й густі ліси, лагідні моря й величні гори, бурхливі річки та спокійні озера, ростуть тисячі видів рослин та водиться величезна кількість тварин. Вона посідає  важливе місце в житті людини. Її потрібно охороняти, берегти, а для цього потрібно більше знати про неї.

І одним із  позашкільних закладів, який допомагає зблизитися з природою є Станція  юних натуралістів. Проходячи професійно-орієнтовану безвідривну практику в цьому  позашкільному навчальному закладі ми під керівництвом викладача кафедри соціальної педагогіки Анастасії Тургенєвої побачили, як діти  не тільки дізнаються про природу, але й як вони творчо  розвиваються, реалізують  пізнавальні потреби.

Під час проходження практики ми познайомилися з фахівцями станції, дізналися  про напрямки занять, які проводяться в гуртках  станції – це природознавство для дошкільнят, юні друзі природи, юні екологи, туристи-краєзнавці, лісівники-дендрологи, знавці лікарських рослин, любителі домашніх тварин, юні садівники, юні овочівники. 

Також у своїй діяльності заклад виконує такі завдання, як створення нестандартної розвиваючої екологізованого ігрового середовища, реалізація комплексного підходу до екологічного виховання за участю фахівців різного профілю, організація практичної діяльності дітей, надання дитині можливості вибору змісту і форм діяльності, організація індивідуальної роботи зі школярами,різноманітність організаційних форм і методів екологічного виховання.  Спостерігали, що на станції проходила велика кількість заходів, присвячених  природі і як активно вихованці станції брали участь в цих заходах, і що фахівці радо допомагали їм у їх проведенні.

І потрібно зазначити, що вихованці станції різні за віком діти.  Ми допомагали їм у складанні сценаріїв, в оформленні зали для проведення заходів і самі брали участь у  них.

За той час, який провели на станції, ми ще раз  переконалися, що  важку, але важливу роботу здійснюють фахівці станції, виховуючи та навчаючи дітей. І ми переконалися, що  всі напрямки занять в гуртках є важливими для  вивчення усіх сторін природи, а завдання, які реалізує заклад допомагають глибше  вивчати її.   А діти самі охоче дізнаються  про неї, бажаючи краще пізнати  її!..»

   «…Одним з найбільш цікавих моментів студентського життя є проходження практики. Студент довгий час в теорії вивчає те, чим він буде займатися чималий період свого життя, можливо, все життя, і йому надається можливість спробувати себе в реальному житті.

Ми проходили практику в Цетрі дитячої і юнацької творчості під керівництвом доцента кафедри соціальної педагогіки Катерини Петровської. Це багатопрофільний заклад, в якому діти мають можливість розвивати свій творчій потенціал.

Проходити практику поряд з дітьми – прекрасно. Це безцінний досвід. Атмосфера відрізнялась доброзичливістю, теплотою і взаєморозумінням.

Ми мали можливість спостерігати, як займаються діти в клубі "Умілі ручки" – там діти демонстрували свої вміння створювати щось незвичне і прекрасне. Також ми відвідували театральний кружок, де діти показували свою акторську майстерність.

У ході своєї практики ми відвідали не один майстер-клас. Спілкувались з дітьми, які видались дуже розвиненими, творчими, яскравими. Навчились багатьом прийомам писемності у гуртку журналістики.

Практика соціальних педагогів – завжди безцінний досвід, маса незабутніх враженнь і яскравих емоцій, які ми запам’ятаємо на все життя!..».


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print