Долучаємося до проєкту ревіталізації земської школи в с. Нескучному

Кафедра менеджменту та адміністрування БДПУ разом із здобувачами другого рівня вищої освіти, спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки, ОПП «Управління закладом освіти» взяли активну участь в обговоренні проєкту ревіталізації (відновлення, оживлення. – «УС») земської школи с. Нескучне (Великоновосілківський район Донецької області).

Упродовж 15 років с. Нескучне набирає обертів у комунікаційному об’єднанні серед прихильників вивчення педагогічної спадщини М. О. Корфа. Меморіальний музей-садиба ім. В. І. Немировича-Данченка та М. О. Корфа став культурною пам’яткою, де збираються учні та вчителі ЗЗСО, студенти та викладачі ЗВО з усіх куточків України.

Початок міжнародних грантових можливостей спрямував колективи Меморіального музею-садиби ім. В. І. Немировича-Данченка та М. О. Корфа та Краєзнавчого обласного музею м. Донецька за підтримки Українського інституту національної пам’яті на подальшу кропітку співпрацю. У 2019 р. відбулася реалізація проєкту «Phantom» у рамках проєкту «Музей відкрито на ремонт ІІІ», який було організовано Українським кризовим медіа-центром за підтримки агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Наприкінці 2020 р. працівники музею вже повторно подали ініціативу до Українського кризового медіа-центру щодо візуалізації будівлі земської школи, сподіваючись отримати відповіді на такі питання: «Що може отримати громада від ревіталізації земської школи? Область? Регіон? Україна? Яка користь буде від ініційованого задуму?». Відповідь було знайдено – потрібен інтерактивний простір для зустрічі гостей!

23 березня 2021 року відбулась онлайн зустріч з представниками меморіального музею-садиби ім. В. І. Немировича-Данченка та М. О. Корфа в с. Нескучному, Великоновосілківського району Донецької області.

На рівні академічної спільноти (викладачі кафедри педагогіки вищої школи Донбаського державного педагогічного університету м. Славянська, кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди), Великоновосілківської селищної об’єднаної громади, управління культури і туризму Донецької ОДА, співавтори проєкту ревіталізації земської школи у с. Нескучному, взяли участь у обговоренні важливого питання щодо затвердження проєкту музейно-освітнього простору на базі колишньої земської школи, адже споруда має історичну вагу. На базі цієї школи впродовж багатьох років відбуваються певні активності, які ініційовані саме працівниками музею. У проєкті запропоновано зберегти оригінальне зонування приміщення земської школи, лаконічність, не перевантажувати простір, оскільки це місце вже наповнене історією.

Директорка музею пані Марина у своєму зверненні до присутніх на онлайн-зустрічі наголосила на дружніх стосунки з викладачами БДПУ. І подякувала за плідну працю на цьому шляху.

Саме такі зустрічі дозволяють крізь призму «локальної історії» осмислити практичну діяльність просвітителів, громадських, педагогічних діячів Північного Приазов’я в історичній ретроспективі. Наші сучасні мрії і сподівання суголосні з ідеями земського, громадського просвітителя і управлінця Миколи Олександровича Корфа, який був новатором організації земських шкіл, проведення педагогічних курсів та з’їздів для вчителів у Катеринославській і Таврійській губерніях Російської імперії наприкінці ХІХ століття. Реформатора у сфері освіти знали в усіх куточках Російської імперії. Мрії і сподівання педагога залишаються актуальними і сьогодні!

Викладачі кафедри менеджменту та адміністрування разом зі здобувачами долучились до обговорення онлайн-події і висловили свої сподівання, що ідейний задум організаторів створення освітньо-культурного простору в с. Нескучному об’єднає минуле, сучасне і майбутнє. Взагалі, зустрічі з працівниками музею завжди плідні, доцільні, своєчасні, продуктивні!

Під керівництвом професора Василя Крижка науковці кафедри менеджменту та адміністрування здійснюють підготовку компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі менеджменту освіти та управління складними системами і процесами національного та регіонального простору. Це компетентні керівники закладів освіти, інспектори на сучасному етапі розвитку освіти України та Північного Приазов’я. Викладачі кафедри реалізують ідею провідництва в професійній підготовці саме керівників закладів освіти.

«Теорія провідництва в освіті» є новим освітнім (авторським) проєктом, який, сподіваємось, буде підтримано. Цей курс має достатнє навчально-методичне забезпечення і перспективи подальших наукових досліджень викладачами та здобувачами. Його вивчення здобувачами сприяє здійсненню власної провідницької місії в освіті, формуванню активної громадської позиції.

Завдання проєкту – легітимізувати феномен проводу і провідництва як український автохтонний зразок менеджменту для керованих змін в управлінні освітою. Пропозиції для законодавчих та виконавчих органів влади щодо запровадження цього феномену поетапно виглядають наступним чином:

  1. Популяризація педагогічної спадщини М.О. Корфа, як реформатора з теорії і практики управління освітою.
  2. Провід в освіті кореспондується з ресурсами теорії лідерства.
  3. Провід використовує глобалізовані ресурси теорії наукового менеджменту та вписується в цю систему.
  4. Провід заміщує виконавчу місію суб’єктів освіти на творчу з історичними національними здобутками.

Викладачі кафедри менеджменту та адміністрування із задоволенням розраховують на інтерактивні зустрічі з представниками громадськості, викладачами ЗВО, керівниками ЗО, вчителями і сподіваються на створення інтерактивної платформи для комунікацій у творчій лабораторії села Нескучного. З метою розширення аудиторії стейкхолдерів, для того, щоб ділитися і набувати досвід в оволодінні технологіями коуча, проведення майстер-класів, тренінгів тощо.

Сподіваємося, що наше товариство буде зростати, а наші інтерактивні зустрічі та професійні комунікації будуть плідними і доцільними.

Ірина Шумілова,

кафедра менеджменту та адміністрування

гуманітарно-економічний факультет


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print