Дорожня карта інклюзивного освітнього ландшафту в БДПУ

28 жовтня ц. р. в рамках Європейського освітнього проекту ТЕМПУС-ІV «Підготовка педагогів та освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами та організаціями» на базі Компетентнісного центру відбувся науково-практичний семінар на тему «Методи соціальної роботи в гетерогенному середовищі ВНЗ» для викладачів університету. Модератор – член проектної команди, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки Наталя Захарова – презентувала слухачам технологію модерації як сучасний  інструмент ефективного управління процесом навчання. Реалії системи освіти свідчать про складність функціонування навчальних закладів з неоднорідним складом учнів, що актуалізує питання підготовки педагогічних кадрів до роботи з такими гетерогенними групами, які відображають різні аспекти полікультурності.

DSC01059 DSC01065

Під час семінару обговорювалися питання актуальності неперервної  інклюзивної освіти, необхідності розвитку освітнього інклюзивного ландшафту, а також створенні якісного освітнього і архітектурно доступного середовища для маломобільних студентів (див. світлини). Учасникам семінару було запропоновано, використавши етапи, алгоритм, правила і методи технології модерації, розробити Дорожню карту інклюзивного освітнього ландшафту в БДПУ за двома лініями – організаційно-технічні та науково-методичні умови.

DSC01071 DSC01088

Результатом півторагодинної модерації двох номінальних груп став проект Дорожньої карти інклюзивного освітнього ландшафту в БДПУ, що включає більше двадцяти конкретних кроків із його розробки: прийняття ідеології інклюзії педагогічним колективом, архітектурна доступність корпусів вишу, організація дистанційного навчання, використання спеціальних засобів навчання, організація системи тьюторства і школи опіки, відкриття підготовчого відділення для абітурієнтів з особливими освітніми потребами, внесення змін у навчальні плани, вивчення мови жестів, дактильної мови, шрифта Брайля, розробка спеціальних комп’ютерних програм, технічний та психолого-педагогічний супровід інклюзантів  тощо.

DSC01099 DSC01108

Сподіваємось, що запропонована Дорожня карта інклюзивного освітнього ландшафту в БДПУ стане, завдяки нашим спільним зусиллям, реальністю!

Наталя Захарова,
член проектної команди,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри соціальної педагогіки БДПУ
Світлини з архіву кафедри


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print