Дистанційне навчання: сучасний формат початкової освіти

Самостійність, відстань, тривога, підтримка, відповідальність, віртуальність, відеоконференції, технології, гаджети, інтернет-ресурси… і можна ще довго продовжувати цей асоціативний ряд, але, думаю, ви вже здогадались про що ми. Так-так, про неї, про «дистанційку».

Як нам відомо, дистанційне навчання функціонує на базі сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних технологій, тому вчитель нової формації у своїй професійній діяльності максимально використовує різноманітні цифрові інструменти для високого рівня якості освіти.
Щодня світ стає більш цифровим, це відбувається максимально швидко. І щоб не отримати футурошок, ми повинні підготувати такого фахівця, який зможе вистояти і буде боротися із сучасними викликами сьогодення.
Так, на практичних заняттях з курсу «Технології дистанційного навчання в початковій школі» (кандидатка педагогічних наук, старша викладачка катедри початкової освіти Марина Нестеренко; асистентка – старша викладачка катедри початкової освіти Тетяна Мухіна) для здобувачів першого рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта ми постійно знайомилися з різноманітними освітніми інструментами, які є необхідними у роботі вчителя початкової школи, а саме з платформами для відеозв`язку (Zoom, Google Meet, Discord, Flipgrid та ін.), освітніми платформами (Google Classroom, «МійКлас» та ін.), хмарними сервісами (Google-документи, Google форми), конструкторами для розробки інтерактивних вправ (Classtime, LearningApps), з різноманітними мобільними додатками. Особливу увагу надавали навчанню майбутніх педагогів працювати з інтерактивними онлайн-дошками в початковій школі.
Інтерактивна онлайн-дошка – це мережевий соціальний ресурс, призначений для організації спільної роботи зі створення й редагування цифрового контенту та співпраці в режимі реального часу. Це принципово новий інструмент для навчання, завдяки якому можливе поєднання тексту, зображення, відео- та аудіоматеріалу на одному майданчику.
Існує чимало способів використання whiteboard-проєкт. У процесі організації дистанційного навчання учнів початкової школи цей ресурс може слугувати місцем для структурованого зберігання матеріалів, засобом реалізації технології «перевернутий клас», майданчиком для розміщення навчальних матеріалів, дошкою оголошень, місцем комунікації з батьками, здобувачами та вчителями.
Застосування інтерактивної онлайн-дошки дозволяє привернути увагу молодших школярів до освітнього процесу на різних етапах уроку. Так, на етапі актуалізації опорних знань інструмент можна використати для проведення «мозкового штурму», для побудови «дерева рішень», реалізації технології «асоціативний кущ». Під час опрацювання матеріалу на дошку можна залучити різноманітні медіаресурси, а на етапі первинного закріплення – подати підібраний або розроблений матеріал у кольорових блоках-стікерах, що краще сприятиме запам’ятовуванню. При закріпленні та повторенні матеріалу, застосувавши різнорівневі завдання, дошка допоможе реалізувати диференційований та індивідуальний підходи у навчанні учнів початкової школи. На етапі рефлексії whiteboard-проєкт слугуватиме полотном для комунікації між вчителем та молодшими школярами, на якому можна залишити відгуки та побажання.
Гарними помічниками у роботі вчителя початкової школи для організації дистанційного навчання здобувачів початкової освіти є інтерактивні онлайн-дошки Padlet та Linoit.
Так, на Padlet можна розміщувати найрізноманітніші види контенту: робити текстові нотатки, завантажувати файли (.word, .ppt, .pdf, .jpg, .png), розміщувати гіперпосилання на інші сторінки мережі Інтернет, відео з YouTube, знаходити необхідну інформацію через вбудовану пошукову систему, поширювати пряме посилання на іншу дошку. Її можна редагувати, стирати попередню інформацію та наповнювати новою.
Linoit – це безкоштовний інтернет-майданчик для організації спільної роботи вчителя та молодших школярів у процесі навчання, в позаурочний час, для генерування ідей та обміну інформацією. У ресурсі можна створювати необмежену кількість полотен до яких кріпляться стікери з різноманітним цифровим контентом: текстові повідомлення, файли різного формату, зображення, відеофрагменти, посилання на інші корисні сторінки мережі Інтернет. Linoit дозволяє організувати продуктивну групову роботу з молодшими школярами та виконувати домашні завдання.
У процесі нашої діяльності студенти досліджували можливості використання цих інтерактивних онлайн-дошок для навчальної взаємодії між здобувачами початкової освіти під час дистанційного освітнього процесу, окреслили їхні переваги та недоліки, а також кожен розробив завдання, які можна впроваджувати на уроках в початковій школі та в позаурочній діяльності.
Отже, ми формуємо зовсім нове покоління вчителів – цифрове, візуальне, мобільне, глобальне та соціальне.
Р.S. Хмара тегів створена на основі слів, які асоціювались у здобувачів з нашими заняттями. Дякую вам за плідну роботу. Ви – неперевершені!

За матеріалами катедри початкової освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print