Гідні шани

Багато років працюю з майбутніми керівниками закладів освіти. Їх специфічність у навчальній діяльності визначається статусністю (екселентністю), амбітністю, напрацьованим досвідом менеджерської практики, здатністю до критичного мислення. Крім того, постійно викладаю складний і світоглядний освітній компонент «Менеджмент в освіті» здобувачам другого (магістерського) рівня вищої освіти інших спеціальностей, зокрема майбутнім учителям початкових класів.

Цього року роботу в групах м11аПО і м11бПО освітньо-професійної програми «Початкова освіта» почав з анонсування високості статусу «магістр» та встановлення емоційного контакту зі здобувачами. Моє завдання – інтерполювати їх як майбутніх керівників будь-якого рівня та педагогів з розвинутими навичками критичного мислення, здатними працювати не лише в межах Концепції НУШ, а й створювати власні організаційні та дидактичні моделі освіти.

Оскільки основний компонент менеджменту, як і освіти в цілому, – культура, ми прийшли до консенсусу, що знання з менеджменту необхідні як цивілізаційна система координат для кожного здобувача, незалежно від того, чи залишиться він працювати в багатостраждальній національній освіті, яку посаду обійматиме. Навчитися «бути вільним», бути «критичним експертом власного життя» – така місія курсу. Намагаюся посилити роль невимовного знання, gig-позиції, позитивної відвертої емоційності в дидактиці предмета.

На практичних заняттях здобувачам було запропоновано за ресурсами штучного інтелекту згенерувати візію стану освіти у 2030 році та модель керівника закладу освіти 2030 року. До справи взялися Олена Андрєєва, Лілія Беженарь та Марина Ніколенко. Вже через сорок хвилин вони представили презентації ChatGPT, і ми разом заглянули у майбутнє управління освітою. Діана Максютенко та Анастасія Науменко показали презентації про високі та трофічні якості сучасних менеджерів освіти. Катерина Дем’янчук, використовуючи «Довідник здобувача другого (магістерського) рівня освіти», розкрила складне та актуальне питання професійного ліфту педагога про те, що таке «ідеальна професія». Ольга Швед виявила себе експертом сильних та слабких сторін НУШ.

Місію «Педагогічної Конституції Європи», про існування якої не знають понад 90% освітян, презентувала Інна Ткачук, а найбільш складне питання дісталося Ользі Малофєєвій – пояснити, що таке «адміністрування», як основна функція менеджменту та як його замінити на cучасний Agile.

Ці завдання здобувачі виконали на найвищому теоретичному рівні, виявили високі вербальні характеристики. Загальна оцінка – «Я вражений». Видно, що це результат кропіткої роботи колективу факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтв і грамотного добору здобувачів, які в умовах магістерської програми отримали чудову можливість степенувати та розкрити особистісний, професійний потенціал.

За матеріалами професора кафедри педагогіки Василя Крижка


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print