“Інформаційна гігієна”: як зберегти психічне здоров’я в умовах інформаційного перевантаження?!

У стінах Бердянського державного педагогічного університету нещодавно пройшов тренінг “Інформаційна гігієна”: як зберегти психічне здоров’я в умовах інформаційного перевантаження, організований студентами групи 305СР-з кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти у співпраці зі Школою Лідерства БДПУ. Захід підкреслив актуальність усвідомленого споживання інформації та надав учасникам практичні інструменти для збереження психічного здоров’я. У сучасному світі, де інформаційні потоки стають невід’ємною частиною нашого життя, важливо знати, як захистити себе від негативного впливу інформаційного перевантаження.

Що таке інформаційна гігієна?

Інформаційна гігієна — це сукупність знань та практик, спрямованих на зменшення негативного впливу інформації на психічне та фізичне здоров’я людини.

Мета цієї дисципліни — навчитися зберігати власне благополуччя, критично оцінюючи інформацію, яку ми споживаємо щодня.

Як розпізнати інформаційне перевантаження?

Тренерки наголосили на ознаках, які свідчать про інформаційне перенасичення, зокрема:

  1. Відчуття втоми та тривоги.
  2. Зниження концентрації та уваги.
  3. Погіршення пам’яті та розуміння.
  4. Надмірна перевірка інформації.
  5. Психосоматичні симптоми.
  6. Втрата інтересу або апатія.

Щоб уникнути цих проблем, експерти та спікерки рекомендують впроваджувати техніки релаксації, наприклад, прогресивну м’язову релаксацію, яка дозволяє розслабити тіло та розум. Ці вправи спробували на собі учасники/ці тренінгу.

На тренінгу учасники отримали корисні рекомендації, зокрема:

  1. Розподіл часу на споживання інформації: плануйте періоди для читання новин та обмежуйте “екранний час”.
  2. Цифровий детокс: регулярно відпочивайте від гаджетів, щоб зменшити навантаження на нервову систему.
  3. Критичне мислення: оцінюйте джерела інформації та перевіряйте їхню достовірність.
  4. Емоційна стійкість: навчіться ігнорувати негативні коментарі та формувати власну стратегію реагування на стрес.

Інтерактивні завдання для учасників

Під час тренінгу учасники брали участь у цікавих практичних завданнях:

  • “Гра в розслідування”: виявлення фейкових акаунтів у соціальних мережах.
  • “Детектор брехні”: аналіз фактів, які часто стають предметом маніпуляцій. Ці активності допомогли розвинути навички аналізу та вміння розпізнавати правдиву інформацію.

Ми закликаємо студентів та викладачів дотримуватись принципів інформаційної гігієни, щоб зберігати власне здоров’я та продуктивність.

Дякуємо всім учасникам тренінгу за активну участь та бажаємо вам успіхів у застосуванні отриманих знань у повсякденному житті!

Реєстрація на подальші заходи Школи лідерства за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/1sQgK9nHXf_AjQ3I8yW5qBDjuxTILsn2CXsEezNIfnUA/edit?chromeless=1

Розвиток лідерських якостей студентів /студенток спрямований на реалізацію цілей сталого розвитку (ціль 8. Гідна праця та економічне зростання, ціль 10. Скорочення нерівності ціль 17. Партнерство заради сталого розвитку)

Заходи проходять у межах проєкту “Підтримка дітей та молоді шляхом зміцнення потенціалу низових ініціатив швидкого реагування в Україні – фаза ІІ”, що реалізує громадська організація Асоціація Української Миротворчої Школи за фінансової підтримки Terre des Hommes Germany.

За матеріалами кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти
Редактори:
Капліна Інеса, Валявська Альона, Кір’янова Анастасія.


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print

Залишити відповідь