Медіаграмотний учитель початкової школи – завдання сучасного закладу вищої освіти

Життя пересічного українця сьогодні навряд чи можливо уявити без медіаресурсів. Через них ми дізнаємось новини, спілкуємося, навчаємося, шукаємо інформацію, здійснюємо покупки тощо. Така медіазаповнюваність життя спричинила появу певних загроз щодо безпеки життєдіяльності кожної людини.

Доцентка кафедри початкової освіти Лада Чемоніна знайшла рішення цієї проблеми, запропонувавши здобувачам першого рівня вищої освіти спеціальності 013 «Початкова освіта» дисципліну за вибором «Основи медіаосвіти та медіаграмотності майбутніх учителів початкової школи», що в умовах воєнного стану та дезінформаційної політики з боку країни-агресора набуває особливої ваги.
Під час вивчення названої вище дисципліни другокурсники набувають ряд фахових компетентностей, серед яких провідну роль має інформаційно-цифрова, що передбачає здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, відділяти реальність від її віртуальної симуляції, розуміти структурні елементи, які впливають на інформацію; виявляти медіакомпетентність, користуватися різними медіатехнологіями, здійснювати пошук необхідної інформації та створювати медіапродукти освітнього спрямування.
Мотиваційним поштовхом до вдосконалення власних умінь і навичок з медіаграмотності для майбутніх учителів початкової школи виступає неформальна освіта. Цьогоріч студенти 21ПО групи отримали можливість поповнити своє фахове портфоліо цікавинками, успішно прослухавши курс «Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, в інтернеті та на телебаченні» на платформі масових відкритих онлайн курсів Prometheus.
Отже, сподіваємося, що вже найближчим часом у закладах загальної середньої освіти будуть працювати медіаобізнані фахівці в галузі початкової освіти, представники нової генерації учителів, здатні компетентно виконувати свої професійні обов’язки.

За матеріалами кафедри початкової освіти


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print