З 25–28 лютого цього року Наталя Рибнікова, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти брала участь у Зимовій школі для майбутніх соціальних працівників та психологів з допомоги постраждалим від торгівлі людьми.
Захід організовувався у рамках діяльності Координатора проектів ОБСЄ в Україні «Поширення Національного механізму взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми в Україні», що реалізувався за фінансової підтримки урядів Канади та США.
Наталя Рибнікова пройшла серйозний відбір серед претендентів на участь у такому масштабному заході. У конкурсному відборі перевага надавалася кандидатам, які пройшли онлайн-курс «Протидія торгівлі людьми в Україні» (курс розміщений на сайті EdEra: https://courses.ed–era.com/courses/course–v1:EdEra_OSCE+ST101+ST101/about) та надали відповідний сертифікат.
Загальною метою проекту було посилення спроможності органів державної влади у сфері протидії торгівлі людьми, а також посилення спроможності державних органів та громадських організацій надавати відповідну допомогу постраждалим від торгівлі людьми.
Активно подискутувати та навчатись основним поняттям у сфері протидії торгівлі людьми, обговорити ризики потрапляння в такі ситуації, шляхи їх уникнення та практично відпрацьовувати методики, які застосовуються при наданні допомоги людям, які пережили ситуацію торгівлі людьми зібралося 25 учасників з усієї України.
Протягом чотирьох днів учасники заходу мали можливість отримати додаткові знання у сфері протидії торгівлі людьми, зокрема, що стосується тенденцій та ризиків даної проблеми, шляхів уникнення потрапляння в такі ситуації та про національний механізм надання допомоги особам, які постраждали від такого явища. Майбутні соціальні працівники та психологи були ознайомлені з кращими європейськими практиками соціальної роботи при наданні соціальних послуг та допомоги постраждалим.
Родзинкою програми став майстер-клас з базових навичок попередження професійного та емоційного вигорання при роботі зі складними клієнтами та пошуку власних ресурсів для відновлення. Також учасники встигли зняти соціальний ролик на задану тематику і презентувати його.
Соціальний працівник чи психолог має бути готовим чи готовою до комунікації з особами, які постраждали від торгівлі людьми, вміти уникати ретравматизації, визначити нагальні потреби постраждалих, надати їм підтримку та допомогу у поверненні до нормального життя. Тому, неформальна освіта та розширення теоретичних знань є важливою складовою професійного розвитку майбутніх соціальних працівників.
Наталя Рибнікова, здобувачка першого (бакалаврського) рівня ВO зі спеціальності 231 Соціальна робота факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти
Світлини з архіву автора