Нове бачення адаптації освітніх ландшафтів

В освіті України реально відбуваються тектонічні зрушення, спровоковані викликами агресії Росії та загальним політичним курсом – необхідністю входження до Європейського простору освіти. Філософи визначають основні контраверзи  національної освіти, які виступають мотиваторами адаптивних трансформацій. Тривалий час ми сприймали адаптацію освіти як процес налаштування системи та її суб’єктів до змін і викликів ситуативної реальності.

7 лютого кафедра менеджменту та адміністрування, аспіранти взяли участь у міжнародному науковому форумі «Адаптивні процеси в освіті». Наш університет – співучасник цього форуму вже шість років. Першою заслухали доповідь аспіранта О.К.Балабана. Учасники форуму проникливо дослухалися до адаптивних лайхаків директора ЦДЮТ м. Бердянськ як під час окупації, так і за умов організації дистанційної роботи. Заклад освіти зберіг дитячий колектив і активно запроваджує нові форми роботи.

Доцент О.М.Старокожко представила своє бачення диверсифікації наукового потенціалу вищої освіти. Поліпарадигмальність освітнього середовища виступає об’єднуючою ідеєю науковців і сприяє їх самореалізації.

Проблеми критичного менеджменту освіти охарактеризував В.Крижко:- це адміністративна надлишковість, організаційна та екзистенціальна, невизначеність, тотальність гібридного навчання…

Загалом дійшли висновку, що адаптацію освіти слід розуміти як дуальний процес. Це не просто пристосування до зовнішніх змін. Необхідно змінювати освітні ландшафти відповідно до реалій та ресурсів освітніх установ.

Василь Крижко


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print