Онлайн-тренінг самопізнання та самовдосконалення

Здатність до постійного пізнання себе та власного внутрішнього світу, високий рівень самопізнання та прагнення до самоаналізу, рефлексування мотивів, почуттів, емоцій, вчинків, вміння вирішувати власні проблеми є однією з ключових якостей зрілості фахівців системи «людина-людина» та забезпечує ефективність їх професійної діяльності. Саме тому, при фаховій підготовці майбутніх психологів, вчителів початкових класів, соціальних робітників, цьому аспекту важливо приділяти достатньо уваги.

На щастя, при розробці освітньої програми «Психологія» було враховано ці компетентності й здобувачам вищої освіти серед вибіркових дисциплін було запропоновано освітню компоненту «Тренінг самопізнання та самовдосконалення». За результатами голосування здобувачів, у 2021-2022 навчальному році, даний курс пройшли студенти спеціальностей 053 Психологія (2 та 3 курс), 013 Початкова освіта (2 курс), 231 Соціальна робота (2 курс).
Курс спрямований на формування усвідомленої мотивації до власного удосконалення, саморозвитку та самореалізації, надання здобувачам вищої освіти відповідних інструментів.
Зважаючи на карантинні обмеження в умовах пандемії COVID-19, тренінгова робота була розпочата у форматі онлайн з використанням технологій дистанційного навчання та платформи ZOOM. А, після відновлення освітнього процесу в умовах війни, проведення занять ускладнилося відсутністю стабільного інтернет зв’язку. Разом з тим, актуальність курсу не знизилася, адже, перебуваючи у стресовій ситуації, здобувачам важливо було аналізувати власні емоційні реакції, знаходити відповіді на питання про актуальну життєву ситуацію, стабілізувати емоційні стани, відновлювати сили та наповнюватися ресурсами.
Тому робота продовжувалася, а для проведення тренінгових занять асистенткою кафедри психології Мариною Радіоновою були залучені усі можливі мессенджери та платформи: ZOOM, Google Meet, Viber, Telegram, Padlet, Moodle тощо.
На заняттях виконувалися вправи, спрямованні на стабілізацію емоційних станів, пізнання особистісно-характерологічної, мотиваційно-ціннісної, емоційно-вольової сфер особистості, аналіз відносин з іншими та побудову життєвого шляху через аналіз вже отриманого досвіду. Важливо відмітити, що після початку війни, програма тренінгу була відредагована відповідно до актуальних потреб здобувачів.
Про ефективність проведеної роботи свідчать залікові есе здобувачів, в яких проаналізовано та детально описано шлях самопізнання, відмічено особистісні трансформації та цінні висновки щодо власної особистості, а також окреслено шляхи подальшого самовдосконалення.
Навіть обмежені технічними ресурсами, здобувачі продовжували самовдосконалюватися та знаходити в собі сили жити і навчатися далі. І це, без перебільшення, одна з багатьох підстав пишатися нашими здобувачами вищої освіти! Так тримати!

Марина Радіонова
асистентка кафедри психології
Бердянського державного педагогічного університету


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print