Побудова професійної траєкторії старшокласника – крок до успішної самореалізації на ринку праці

Якщо професія стає способом життя,

то ремесло перетворюється на мистецтво

(Ілля Шевельов)

Реалії сьогодення вимагають від Нової української школи формувати свідоме й відповідальне ставлення в здобувачів освіти щодо побудови особистої професійної траєкторії. Одним із найважливіших кроків у житті старшокласників є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, захоплює, приносить радість, – одна з умов відчуття життєвої повноцінності людини, задоволення своєю долею.

Концепція Нової української школи спрямована на формування в учнів старшої школи компетентностей, що мають допомогти їм стати конкурентоспроможними й мобільними спеціалістами, здатними ефективно діяти в умовах сучасного ринку праці. Професійна орієнтація в закладах загальної середньої освіти має базуватися на інноваційності як відкритості до нових ідей, умінні ініціювати зміни, умінні навчатися впродовж життя, умінні діяти в конфліктних ситуаціях; на підприємливості та фінансовій грамотності, вмінні організовувати свою діяльність для досягнення цілей.

Профорієнтаційна робота із закладами загальної середньої освіти є пріоритетним напрямком діяльності Бердянського державного педагогічного університету. Її проведення сприяє професійному самовизначенню молоді, формуванню свідомого підходу до майбутнього професійного вибору, заохоченню старшокласників до отримання професій, які актуальні на ринку праці.

8 грудня 2021 року на платформі Zoom учні Меліоративного ліцею Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області мали можливість долучитися до традиційних онлайн-зустрічей «День відкритих дверей на факультеті філології та соціальних комунікацій».

Світлана Глазова, завідувачка катедри української мови та славістики, зосередила увагу майбутніх абітурієнтів на тому, що в період підготовки до складання зовнішнього незалежного оцінювання та під час подачі документів до закладів вищої освіти потрібно користуватися перевіреною та достовірною інформацією про особливості зовнішнього незалежного оцінювання та вступної кампанії 2022 р., яка оприлюднюється на офіційних сайтах Українського центру оцінювання якості освіти Дніпропетровського регіонального центру оцінювання якості освіти та Бердянського державного педагогічного університету. Були розтлумачені основні аспекти: терміни вступної кампанії 2022 р., розрахунок конкурсного балу вступника, пріоритетність заяв при вступі, порядок подання заяв, вступ за квотами.

Спікерка Світлана Глазова розкрила особливості навчального процесу в університеті, охарактеризувала роботу катедр факультету, зазначивши здобутки в царині співпраці з закордонними організаціями та сфокусувала увагу потенційних абітурієнтів на можливостях академічної мобільності за програмами Європейського Союзу.

Доцентка катедри української мови та славістики Олена Крижко ознайомила присутніх з унікальністю освітньо-професійних програм підготовки здобувачів освіти першого (бакалаврського) рівня на факультеті філології та соціальних комунікацій «Середня освіта (українська мова і література)», «Середня освіта (українська мова і література, англійська мова)», «Середня освіта (англійська мова і література)», «Філологія (германські мови та літератури (переклад включно), перша – англійська)», «Журналістика».

Модераторка Олена Крижко акцентувала увагу учасників заходу на потужному науковому потенціалі факультету філології та соціальних комунікацій, що дає змогу студентам здобувати призові місця на олімпіадах та конкурсах всеукраїнського й міжнародного рівнів, гідно репрезентуючи свою альма-матер.

Під час профорієнтаційного заходу доцентка катедри української мови та славістики Лариса Алєксєєва наголосила на тому, що громадське визнання професій з часом змінюється. Так само як і змінюється попит на «престижні» спеціальності на ринку праці. Кар’єрні можливості для філолога у сучасному комп’ютеризованому світі не такі вже й обмежені. При бажанні майбутній вчитель словесності завжди знайде престижну та високооплачувану роботу, головне – не зволікати і не чекати, а наполегливо йти до неї, щоденно, крок за кроком. Цікавими та перспективними є можливості отримання працевлаштування в суміжних з філологією сферах (редактор, коректор, контент-менеджер, копірайтер, рерайтер, SEO-копірайтер, PR-менеджер, маркетолог, журналіст, репетитор).

Модераторка заходу Лариса Алєксєєва поділилася інформацією про різноманітні наукові, спортивні та культурно-масові заходи, які проводяться у Бердянському державному педагогічному університеті, зокрема, на факультеті філології та соціальних комунікацій. Здобувачі освіти дізналися про закордонні мовленнєві практики та стажування у Сполучених штатах Америки, Сполученому королівстві Великої Британії, Німеччині, Туреччині, Польщі, Болгарії та інших країнах; програми міжнародних обмінів викладачів і студентів, фонд фінансової підтримки для обдарованої молоді імені Катерини Ковшевич (США).

Щире та невимушене спілкування з представницями викладацького складу факультету філології та соціальних комунікацій дозволило школярам отримати відповіді на актуальні питання. Серед них – про особливості та переваги навчання за освітньо-професійними програмами, потенційні місця майбутнього працевлаштування за обраною спеціальністю, розвінчення стереотипів та міфів, які існують щодо професії «вчителя» та «філолога», умови вступу до закладів вищої освіти.

Висловлюємо щиру подяку директорам, класним керівникам, співробітникам закладів загальної середньої освіти та учням за увагу, зацікавленість та допитливість, а також створення комфортних умов для якісної презентації діяльності Бердянського державного педагогічного університету.

Лариса Алєксєєва, доцентка катедри

української мови та славістики,

факультету філології та соціальних комунікацій

Бердянського державного педагогічного університету


Поділитися:

  • Facebook
  • Twitter
  • LiveJournal
  • Print