На карантині освітній процес майбутніх соціальних працівників – за розкладом. Так, із 27 квітня для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота, факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти (соціальних педагогів і психологів) розпочався 2-й етап проходження професійно-орієнтованої (навчальної) практики на базі закладів загальної середньої та дошкільної освіти.
Оскільки заклади освіти, усі без винятку, працюють в режимі карантину – працюємо зі школярами та дошкільнятами в рамках практики в режимі онлайн, відповідно до оновленої програми з урахуванням змін, що вносились і були затверджені кафедрою соціальної роботи та інклюзивної освіти у зв’язку із пандемією COVID-19.
Залежно від обраної бази практики здобувачі вищої освіти вже встигли:
- детально визначити зміст програми практики, скласти візитну картку установи та ознайомитися із соціально-педагогічним паспортом загальної середньої освіти №11;
- вивчити нормативні документи та ділову документацію соціального педагога школи (плани, журнали, картки, соціальні паспорти учнів);
- зафіксували у щоденнику практики інформацію про практичні аспекти діяльності соціального педагога, про його функціональні обов’язки, напрями та види діяльності;
- склали конспект ігрового заняття для дітей молодшого дошкільного віку та їх родини на тему «Моя дружня сім’я», спрямованого на забезпечення емоційного комфорту, позитивного настрою, встановлення контакту з дітьми;
- розробили програму дослідження особистісної сфери дітей;
- складали план-конспект ігрового заняття для дітей молодшого дошкільного віку та їх родини, спрямованого на забезпечення емоційного комфорту, за допомогою арт-терапевтичних методик;
- у ході онлайн бесіди з батьками нами з’ясовано індивідуальні особливості дітей;
- склали програму психологічного аналізу проведення онлайн занять для молодшої групи ЗДО;
- проаналізували документацію психолога ЗДО;
- разом з методистом склали програму дослідження особистісної сфери дітей молодшого дошкільного віку.
Ми дякуємо викладачам кафедри соціальної роботи та інклюзивної освіти за безперервну підтримку та допомогу в організаційних питаннях реалізації запланованої програми практики. Нам вдалося швидко перелаштуватися до нових реалій. Це доводить, що ми є підготовленими випускниками – майбутніми фахівцями соціальної роботи, оскільки вміємо реагувати на нові виклики та швидко вирішувати будь-які непередбачувані ситуації.
Наталя Рибнікова, здобувачка першого (бакалаврського) рівня ВО зі спеціальності 231 Соціальна робота факультету дошкільної, спеціальної та соціальної освіти
Світлини з архіву автора