Учора, 14 грудня, в конференц-залі БДПУ відбувся міжвузівський методологічний семінар з проблеми «Феномен провідництва в освіті», організаторами якого стали гуманітарно-економічний факультет БДПУ (кафедра менеджменту та адміністрування) і факультет математики, інформатики та економіки (кафедра педагогіки і педагогічної майстерності) Мелітопольського державного педагогічного університету. В роботі семінару взяли участь працівники Бердянського міського та районного відділу освіти, директори шкіл, магістри та науковці з інших кафедр.
Було обговорено актуальні питання пілотного дослідницького проекту «Провідництво в освіті». Таке дослідження, першим результатом якої стало видання колективної монографії за редакцією професора Богданова І. Т. «Провідництво в освіті. Від ідеї до вічності» проводиться в Україні вперше.
Професор Василь Крижко доповів про методологічний інструментарій щодо створення провідницької парадигми, як нової організаційної форми управління освітою. Новинкою в педагогічних дослідженнях стала технологія створення фрейму, як тимчасової моделі провідницької парадигми.
Доцент Сергій Немченко презентував авторський варіант методологування проблеми провідництва з позицій рефлексивної парадигми. Його підхід (інструментарій) буде використано в подальших дослідженнях. Доцент Ольга Старокожко пояснила особливості наукового апарату методологування категорій «дослідницький підхід» та «наукова парадигма».
Професор Марк Елькін, рефлексуючи власний творчий шлях в шкільній освіті, визначив адміністративні механізми обмеження творчої виразності провідників.
Цікавою була промова аспіранта Сергія Лисакова про соціальну роль провідництва в освіті та необхідність героїзації буденної праці шкільних вчителів.
У роботі семінару взяли участь проректор з науково – педагогічної роботи Вікторія Ліпич та декан гуманітарно-економічного факультету Тамара Макаренко.
«Університетське Слово»
(за матеріалами та світлинами
гуманітарно-економічного факультету)